Snälla grannar

Hej på er alla godingar där ute!
 
Vilka snälla grannar vi har, idag ropade min granne på mig och fråga om jag ville ha lite hemmagjord svartvinbärs sylt. Det står Annica på en burk inne hos mig.
Så klart jag ville.
 
 
 
Förra hösten fick jag även den här svartavinbärs plantan av honom. Eftersom jag inte riktigt visste var jag ( läs min man) skulle plantera den så fick den stå kvar i spannen. 
Titta så fint den har klarat sig det kommer till och med bär på den.
Mmmm så gott det skall bli. Han sa att jag kan få fler och det vill jag gärna.
 
Skall bara göra iordning var jag skall ha dem. Eller rättare sagt jag planerar och bestämmer var och min man får plantera. 
Bra fördelning va!  ;) 
 
 
 
Titta här vilka fina fjärlislavendel jag lyckades få med mig hem härom dagen.
Det har redan surrat flera stycken fina humlor bland blommorna.
Det är ett härligt ljud att sitta o lyssna på och dem är ju så fina.
 
"Vi äro små humlor vi bzz bzz, vi äro små humlor vi bzz bzz"
Kommer ni ihåg sången?
 
 
 
 
 
Jag tycker det blir väldigt fina bilder med min telefon. Har börjat fundera på om jag skall skaffa mig en fin kamera. 
Det är ju så roligt att ha fina bilder och jag har ju så mycket fint runtomkring mig som jag vill föreviga.
Sen är det ju en hobby som jag kan ligga på soffan o göra. Jag menar alltså redigera dem på olika sätt i sådana där dator program som finns. 
Kanske skall önska mig en när jag fyller år i höst och ha det som vinterprojekt.
Det är nog bra träning för hjärnan också.
 
 
Jag som inte orkar med så mycket trädgård och har minskat på blommor, buskar o odlingar för att jag inte orkar med det längre tycks ha glömt av det totalt.
Hahahaha ibland är det bra att en ME-hjärna 
Va! Jag har väl visst ork!!!
 
Men jag älskar ju att ha växter och gärna ätliga sådana runt omkring mig. 
Tänk på sommaren när man kan gå en runda i trägården och äta sig mätt på det som finns där.
Sätta sig i växthuset och smaka på några goa tomater, i år kommer jag ju att ha röda, gula, orange och svarta, och annat som finns där. Sen njuta av några söta goa smultron, gå vidare och plocka några svarta vinbär, och mina jordgubbar får jag inte heller glömma av och allt som kommer att växa i mina lådor. 
Ååh va härligt det skall bli ♥
 
Det är väldigt frustrerande att jag inte har mer ork än vad jag har. Hamnar ju ständigt på soffan eller i sängen utmattad av minsta lilla. Men jag är så glad över att jag har så här mycket härliga underbara saker alldeles nära inpå mig. Så jag skall inte klaga när man bor i paradiset.
Fast dem dagarna man inte ens orkar sitta ute i allt vackert känns det allt lite motigt.
Men jag väljer att se allt jag kan göra i stället för det jag inte kan göra. 
 
Jag menar vem har tid för så mycket härligt som jag faktiskt kan göra, ni som jobbar heltid och stressar runt överallt för att hinna med livet ni kanske missar dem små sakerna som jag har tid att koncentrera mig på.
Jag tycker ändå att jag är lyckligt lottad även om jag har drabbats av denna handikappande sjukdomen.
Jag bor ju i paradiset, har världen goaste familj, vänner och släktingar som bryr sig om mig.
♥♥♥
 
Titta här!!!! en sak jag kan hjälpa till med i trädgården.
I dag vattnar jag den nysådda gräsmattan och jag känner mig så duktigt.
 
 
Det börjar spira i den nysådda gräsmattan.
Hahaha det är den där kirskålen som kommer upp. Den överlever allt.
Fast då har jag ju något att ha i mina smothies.
 
 
 
Inne växer  det och frodas som bara den.
Hjälp! Var skall jag ha alla dessa någonstans. Det här är ju jag i ett nötskal.
Och hur skall jag orka vattna allt varje dag sen.
hahahaha
Det ordnar sig alltid ;) 
 
 
och lite härlig basilika är på väg upp också
 
 
Nu ligger jag här på soffan o vilar IGEN. Ja, jag vet det är mycket LIGGA här ;) 
Brukar ligga runt ocskå, på mina vänners soffor ;) ;) 
 
Det här är verkligen terapi för mig att skriva den här bloggen. Jag njuter jättemycket av mina fina bilder och tänker på allt härligt. Ja alla dagar är ju inte solsken men många är det. 
 
Orkar jag inte vara ute kan jag ju kolla på min omgiving från soffan.
Sen dyker det ju upp en massa goa minnen också från bilder.
MYSIGT!!!
Då kan man ju återuppleva dem goa minnena flera gånger.
 
Nä nu är det lite middag som gäller och sen sova middag.
Jag känner mig ganska så lik Skalman faktsikt
 
 
Tjing tjång!
 
 
 
 
 
 
 
Nilla
2015-04-29 @ 12:20:29
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Vad härligt med så fina grannar. Här är det också jag som planerar och maken som får utföra :-)

Svar: Ja, perfekt fördelning. Bara det att jag har många fler planer än han hinner göra ;) Ja vi har goa grannar, det delas både äpplen, gurkor, tomater, sylt o marmelader här på somrarna. Det är grannsämja det ;)
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0