Tokrolig födelsedag

Vilken tokrolig födelsedag det blev för mig igår.
Det började redan på morgonen med telefonsamtal och sms och grattis på internet.
Jag blev ju helt snurrig i huvudet. Redan efter stund så jag satte mobilen på ljudlöst
och satte mig i mitt fönster med utsikt över havet och gjorde yoga och meditation.
Då kom lugnet tillbaka igen. Inte för att det var så där tråkigt stressande att få så
mycket grattisar från alla håll o kanter men hjärnkontoret blev lite överaktivt. 
 
Precis när jag var färdig med yogan och hade hällt upp vata té och lagt mig under
min värmefilt ringde det på dörren    ????
Här brukar det inte dyka upp så många hux flux på landet plus att dem brukar kolla
dagsläget med mig först. Så jag blev lite fundersam.
 
När jag öppnade stod mig goa kusin där utanför dörren. Lika glad som alltid.
Jag blev så glad att vi fick ha lite gråtkalas först.... Vi är lite så där gråtiga båda två.
Börjar den ene kan inte den andre hålla sig. Men idag var det glädje tårar, vi har alla slags tårar.
Ja fast lite ledsna tårar var det också för hennes pappa (pappa B) fyllde år på samma dag som mig
när han fanns här ibland oss på jorden. Så han fick grattiskramar från oss också. ♥
Vilken tajming, jag var ju precis klar och hade fått lite lugn och energi.
Så då blev det lite fika och mycket babbel och så fyllde hon på min bokhög lite till.
Det finns ingen i hela världen som läser så snabbt som hon, en bok på en dag är inga 
problem. Stackars författarna säger jag, det tar dem ibland flera år att skriva en bok sen 
läser hon ut den på ett par timmar.
Min kusin är en härlig blanding av döskallar och änglar..
Tack för att du förgyllde min dag ♥
 
 
När hon hade gått hann jag få på mig en klänning, för jag hade ju bara hunnit till yoga kläderna,
och sen var det sängen som gällde fram tills nästa besök kom.
Det var min dotter och min mamma som kom instormandes med paket, blommor, fika och
mat. Så jag behövde inte göra någonting själv bara att ligga på soffan ha det bra.
Så då blev det tjejmys igen!!! 
♥♥♥
 
Fick så många fina saker fast jag hade sagt att jag inte behöver något. Jag är ju nöjd och glad
bara dem kommer och hälsar på.
Alltså vi är verkligen släkten som spiller och gör bort mest i hela världen tror jag. ( Nä nu ljög jag lite ;) ) 
Jag har ärvt det av min mamma och min dotter har ärvt det av mig.
I dag var det jag som fipplade till det.
Jag fick två stycken jättefina brickbord  av min mamma och när jag hade skruvat ihop dem
och ställde dem där dem skulle stå fick dem inte stå mer än 5 sek. innan jag lyckades
spilla stearin på det ena och det fick vi inte bort och sen 2 min senare lyckades jag välta
en glasvas med blommor i på det andra bordet så vasen gick sönder och det rann ut vatten
över hela bordet. Det är en sådan där lite kalkig yta som suger åt sig allting men vattnet
förstörde i allafall ingenting utan torkade upp utan att lämna några spår..
 
Alltså, pinsamt!!!!
 
Kul att ge grejer till mig ;) 
Ja ja, fick skrattat så vi nästan kissade ner oss och så blev det ju ett minne av min
födelsedag. Man skall väl hitta något positivt i allt som händer, är det inte så? 
 
 
 
Sen fick jag ett bord till av dottern, det blev visst ett bord år i år.
Ett jättefräckt elrulle bord eller vad man skall kalla det.
 
 
 
 
Sen kom resten av familjen, maken, sonen, flickvännen och lilla valpen Love.
Flickvännen har nämligen skaffat en liten söt valp som är en blandning av pomeranie och
chiwoawa ( eller hur det nu stavas).
Det var första gången jag fick träffa honom för hon har ju bara haft honom i två veckor.
Han  var ju hur gullig som helst och busig. Jag låg i soffan med Love, som han heter,
och han attackerade mig med sina goa pussar han var helt tossig :) 
Han är så liten att det såg ut som en liten boll som rullade omkring på golvet. 
Messi fick vara på utsidan för att inte skrämma lille Love det första han gjorde
och han satt och morrade på honom genom fönstret nästan hela tiden och slog med
tassen mot rutan. 
Men sen fick dem hälsa på varandra på utsidan och det gick bättre, vilken tur för dem 
skall ju bli kompisar.
 
 
 
Sen blev det go middag med familjen och lite fler presenter.
Det blev en härlig födelsedag och ganska lugn. Jag orkar ju inte så mycket
nu för tiden utan det får bli släktkalas bara ibland nu för tiden.
Vi brukar nämligen kallas oss släkten kaos och det brukar bli väldigt högljutt,
alla pratar i munnen på varandra och om olika saker, skrattar och har sig.
Vi har nog varit Italienare i ett tidigare liv.
Jag älskar ju detta men tyvärr sätter ju min sjukdom lite stopp för sådant här.
Men jag har haft en jättemysig dag i dag.
 
 
 
 
 
Nu finns det så mycket fina blommor här hemma hos mig.
Tack!
 
Jag glömde säga en sak och det var att jag lyckades spilla 
kaffe på mitt nya fina nattlinne jag fick också. 
Hade kanske på mig det lite mer än 5 sek. ;) 
Hahahaa, detta är jag i ett nötskal ;)
 
Förlåt mig mina nära o kära, men så här är det att leva med mig. ;) 
Men jag brukar säga att
"tänk va livet utan mig hade varit tråkigt för er"
 
P.S Det är inte alltid dem håller med om dé ;) 
 
Tjingeling
 
 
 
 
 
 
 
 
Emelie
2015-09-03 @ 08:48:48

Nu är jag lite ledsen, jag skrev en kommentar här i lördagskväll via mobilen men den har tydligen inte loggats... :( Jag skall sluta skriva via mobilen det blir ju bara knas!
Men än en gång tack för mysig fika stund i fredags <3 Glad att din dag blev så härlig och festlig!
Och tack för ditt jättefina inlägg här, en blandning av änglar och döskallar - det var fint!!! <3<3<3<3
Hoppas att du är OK idag efter tandläkarbesök och bilhaveri...
Jag klappade på din bil i morse innan jag åkte från Mamma K :) Massa Kramar till dig!!

Svar: Ja en sådan härlig blandning är du "änglar och döskallar"Ja jag har överlevt tandläkaren men bilen står kvar.
Nu kanske den vill starta när du har klappat lite på den. Skall skicka maken att kolla på den. Tänk att man skall behöva involvera halva släkten när man skall göra något.
kram kram
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0