En mysig jul

Hej hej! 
Nu undrar ni allt vart jag har tagit vägen?
Men det har varit fullt upp här över jul, har till och med lyckats fira jul
två gånger.
Först här med 10 personer vilket gick jättebra faktiskt. Jag var t.o.m. tomte i år´.
Dé ni!!!
Jag var både tomtefar och tomtemor, för tomtefar blev så himla varm och
behövde ta av sig skägget och då kom tomteluvan med flätor fram istället.
Här är det verkligen jämställdhet ;)
 
Det har varit en jättemysig jul och jag har kunnat vara med en hel del.
På självaste julafton kände jag mig nästan frisk. Jättehärligt!
Jag älskar när jag har mina nära o kära hos mig, det är sååå mysigt.
 
Sen har vi sen många år tillbaka knytkalas, så alla har med sig någonting
så att vi slipper stå och göra allting själva.
Det är perfekt, annars orkar man ju inte vara med på själva julaftonen utan
att somna till Kalle, hahaa
Och huu jeda mig om jag skulle missa Kalle Anka på julafton, det går ju bara inte. 
Då är det ju ingen jul, enligt oss vuxna i alla fall. 
 
Så nu har lugnet lagt sig efter alla helgdagarna och jag ligger och vilar upp mig
inför nyårsafton imorgon. 
Maken och sonen jobbar i mellandagar så det är bara jag o katten hemma.
Vi myser med en brasa och en jättebra bok som jag fick i julklapp.
Det är en sådan där bok som är spännande redan på första sidan.
Det är en ny författare för mig. Det är alltid kul att upptäcka nya författare.
 
Den heter fjärilspojken av Peter Sjernström
 
 
Den handlar om ett spädbarn som lämnas i skogen. Den lille pojken blöder.
Insekter kryllar på honom.Han överlever.
Många år senare kommer frågorna till den vuxne pojken. Varför övergavs han?
Vilka är hans föräldrar? Vad är det för märklig begåvning han har?
Har börjat riktigt bra.
 
Sen fick JAG en dammsugare i julklapp av min käre make. Och innte var det någon robot!
Hur tänte han där????
Hoppas det var en sådan där julklapp man köper till någon annan som man
själv vill ha och tänker använda ;)
  
Här får ni se våran fina snea gran. 
Det är verkligen inte lätt att ha gran när man bor ute vid havet.
Särkilt inte när stormen gorm har hälsat på.
Maken har varit tvungen att resa den upp nästan varje dag fastän
han har knutit fast den staplat upp massa stora stenar runt och till sist
lutat den mot häcken. 
Han har varit sååå gad varje gång han har fått gå ut och fixat och trixa 
med våran gran. 
Men det hör ju julen till med gran. Men i år höll belysningen i allafall.
Förra året fick vi köpa två stycken nya belysningar.
Om jag skall ha gran nästa år är det nog jag själv som får fixa den.
Men jag har ju ett helt år på mig att tänka ut någon smart lösning, så det 
skall nog inte vara några problem.
Jag är faktiskt ganska uppfinnings rik, om jag får säga det själv ;)
Jag skall nog komma på ett sätt att fixa snö också ;)
 
 
Hoppas ni också har haft en msyig jul.
God fortsättning
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0