Ringblomsalva in progress

 
Idag har jag börjat på min ringblomsalva som jag skall göra.
Jag har plockat några helt utslagna härligt organge ringblommor från min
trädgård. Calendula officinalis
Det har ju inte blivit så många men jag gör första omgången på dessa så 
får jag se hur det blir.
Det skall bli jättespännande att göra detta.
Jag börjar med att göra en ringblomsolja.
 
 
 Sen har jag repat av alla kronbladen och lagt dem i en ren burk
 
 
Det är bara dem oranga som skall med inte dem gröna.
 
 
Sen har jag hällt över en ekologisk fin sesamolja så att det
täcker alla blombladen.
 
Sen skall den stå i fönstret i ljust solljus i två veckor.
Man skall vända på burken varje dag.
Sen är den färdig att användas i min salva som jag skall göra.
Spännande!!! 
 
 
Det här projektet har jag velat göra i flera år men det har liksom 
aldrig blivit av.
Så nu skall det verkligen bli roligt att se om jag lyckas.
 
kram kram
 
 
 
 
 
 
 
 
Nilla
2015-07-25 @ 15:16:44
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Så spännande ♡

Svar: ja det är jättespännande
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0