Tyckasyndomdag!

Ush, idag är det ingen rolig dag alls.
Skulle ju varit hos tandläkaren men det fick ställas in (IGEN).
Fick ingen ny tid förrän i början på september.
Håll tummarna för att min provisoriska lagning håller till dess.
Det blir inga kolor för mig i sommar.
Kanske kan hålla mig till mjukglass hela sommaren ;) 
Som jag egentligen inte tål :( fast som är väldans gott. 
 
I dag tycker jag faktiskt lite synd om mig själv.
Nu menar jag inte att ni skall tycka synd om mig för det är inte
därför jag skriver här, det vet ni ju.
Men jag får tycka synd om mig själv lite idag.
Värkig i hela kroppen, mer än vanligt, illamående, yrsel och deppig, stickningar i nerverna.
Ja, deppig faktiskt.
Det hör inte till vanligheterna som tur är.
Men idag känns det faktiskt motigt.
Skulle behövt någon som kunde köra mig dit eftersom jag inte kunde köra själv idag.
Sen skulle någon behövt köra mig i rullstolen in till tandläkaren för jag orkade inte gå.
Sen hade jag inte orkat med behandlingen heller för den delen.
 
Jag har ju vilat och förberett mig för att kunna gå till tandläkaren i dag.
Jag har nämligen bara en provisorisk fyllning i en tand eftersom min
lilla kropp inte orkade med hela behandlingen förra gången jag var där.
Så jag hade verkligen behövt komma i väg i dag.
Sen har jag ont där i dag men det är ju bara för att jag är värkig hela
jag antagligen. Ont i tänder, käken, bihålor, örat och ända upp i huvudet.
Hoppas inte det är tanden som spökar. Fast det tror jag inte, jag har ju så här lite 
titt som tätt.
 
När värktabletterna har kickat in har jag varit ute små stunder för det är ju 
så fint väder idag. Sommaren är äntligen på väg.
Men idag orkar jag bara små kortare stunder sen mår jag illa och får gå in.
Ja ni hör, det är inte mycket positivt här i dag.
 
Det är tur att man har sina fb vänner att chatta med. Speciellt en kär vän. 
( du vet vem du är ♥ )
Det är så skönt med vänner som har samma sjukdom som mig.
Dem fattar ju precis vad man menar när man har alla sina konstigheter.
 
Som t.ex att man får lägga sig under värmefilten och värma upp sig lite, fast det
är högsommarvärme ute idag.
Kroppen orkar liksom inte hålla värmen när man är så där trött.
Sen blir man så varm att man blir överhettad även om jag ligger i skuggan ute.
Detta är inte klimakteriet för då känner jag det annorlunda. 
Då brinner man liksom inombords. 
Ja är det inte det ena så är det det andra.
 
Nä ush!!! nu skall jag sluta gnälla.
 
 
 
ville bara få mig själv att le också.  ;) 
 
 
Hoppas ni har en bättre dag än jag.
kram kram 
 
 
 
 
 
 
Anonym
2015-06-30 @ 20:11:28

Har du sökt färdtjänst och ledsagning av kommunen? Jag hade heller aldrig kommit iväg om jag inte hade dessa. Min sambo arbetar heltid och han kan ju av naturliga skäl inte ta ledigt från sitt arbete för att följa med till tandläkaren mm.

Hoppas du mår bättre snart och att tanden håller dig:-)kram

Svar: Tack snälla anonym. Ush! bara tanken på sånt känns väldigt jobbigt för mig. För enligt min hjärna är jag inte så sjuk. Kroppen kanske men inte i min hjärna, än så länge.Men tack för tipset, det måste sjunka in och bearbetas här först. Men jag måste väl tänka om för jag bor ute på landet så jag måste ju ta mig en bit om jag skall någonstans och det innebär ju en hel del inställda saker. Jag har fått transportrullstol för ett år sedan och sen till hösten skall vi prova ut en elrullstol till mig. Detta måste jag smälta först. Men tack för tipset, jag tar till mig alla tips och idéer som kan hjälpa. Fast det är väldigt svårt för mig att inse hur sjuk jag egentligen är. Försöker hålla mig till saker som jag klarar av för då känner jag mig inte så sjuk. Fast det är ju bra om jag kan vidga mina vyer Så tack en än gång för dina råd. .
annicaslivvidhavet.blogg.se

Nilla
2015-07-02 @ 11:34:54
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Det är verkligen inte kul när man får ställa in nödvändiga besök för att orken tryter. Håller tummarna för att lagningen håller hela sommaren. Kram

Svar: tack, ja jag håller alla mina tummar :)
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0