Höll på att svimma hos läkaren

Idag hade jag en läkartid, så jag körde in till vårdcentralen.
Det gick hyfsat att köra dit, men när jag kom in där så 
blev jag alldeles yr o illamående när jag satt där och väntade
på min tur.
Stark belysning, mycket folk, fläktar som lät och personal
som gick fort fram och tillbaka.
Sådant här är väldigt tröttande för mig.
 
När det väl var min tur att komma in var jag ju redan trött.
Efter en stund stängde jag av totalt. Jag blev så trött
och kände mig alldeles svimfärdig, så jag fick lägga mig
ner på britsen och prata färdigt med honom.
Det sista av vårat samtal blev väl så där. Jag orkade inte
fokusera på vad han sa så vi fick avsluta tiden.
Men han känner till mig väl efter dem 16 år jag haft honom
som sjuk.
Men han hade fått den informationen han behövde för att skriva
ytterligare ett läkarutlåtande till försäkringskassan som fortfarande
efter så här många år vägrar att ge mig sjukersättning ( sjukpension).
De tycker att jag kan jobba heltid. 
 
Jag orkar inte längre hålla på att ha kontakt med de högre instanserna på
försäkringskassan så min läkare och min goa handläggare
på försäkringskassan har tagit över detta för mig.
Tur att jag har så bra människor runt omkring mig.
Förutom de där ...... som har sista ordet på fk.i mitt ärende.
 
Jag kunde knappt resa mig upp förrän jag höll på att svimma,
så han hittade ett tomt akutrum som jag kunde få lägga mig i
och piggna till lite så jag kunde ta mig därifrån.
Jag släckte lampan och låg där och försökte återhämta 
mig. 
 
Jag kanske skulle ta och köra till jobbet nu då, eller?
 
Jag fick fyllt på mig med lite kokosvatten och ett äpple sen
kunde jag köra hem och stupa i säng.
Kände värken och förkylningen komma så jag fick
hoppa över och hämta en paket på vägen hem.
 
Lite vårkänslor! 
 
 
 
 
 
 Ha en go dag
kram 
 
M
2016-04-28 @ 23:35:47
URL: http://enlangvarigforkylning.blogspot.se

Skönt med förstående läkare, att du kunde få vila lite. Väldigt stimmig miljö på såna ställen. Kram!

Svar: Ja jag har tur som har en sådan förstående läkare.Det är samma när jag är hos tandläkaren, där tar dem också hand om mig på bästa sätt. Får ligga i ett eget rum efteråt och fick kaffe o kaka sist jag var där. :) Jag har verkligen tur att ha bra människor runt omkring mig.
annicaslivvidhavet.blogg.se

Biggeros
2016-04-29 @ 10:33:25
URL: http://biggeros.blogg.se

Vad arg och besviken jag blir när jag läser ditt inlägg vad du får kämpa flitigt på försäkringskassan för att bli trodd. Då även få ersättning. De som sitter där tycker att du ska fortsätta att arbeta.... Jag blir så arg, så det går inte att beskriva. Hur svårt är det fatta att du inte är kapabel att jobba när du mår som du gör. Varför i hela världen är det FK fall som bara går hur lätt som helst förbi och fallet inte ens blir granskat. Som ett antal förlamningfall i rullstol som helt rent har varit fejk. De har fått miljontalsbelopp i ersättning. Kämpa på min vän!! Snart måste de lyssna och förstå. Trevlig helg och kram

Svar: Tack för ditt fina inlägg och att du bryr dig.Ja vi är många runt omkring mig som inte förstår någonting över deras många beslut om att jag kan jobba heltid.
Jag vill ju inget annat än att jobba och få lite socialt umgänge. Men jag kämpar på för jag tycker att jag är väldigt orättvist behandlad.
Men nu har min läkare och goa handläggare på fk. tagit över kampen för mig så att jag slipper se kuverten i min brevlåda från fk. och det känns så himla skönt.
Då kan jag ägna mig åt allt positivt jag har runtomkring mig istället.
Kul att följa dig på din blogg, då kan jag låtsas att jag är i Spanien ;)
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0