Isande vind vid havet

Idag när jag gick min lilla morgonpromenad (förmiddag) gick jag 
och min ständige följeslagare Messi de 100 m ner till havet. Det var
en isande vind som mötte oss.
Rent ut sagt, svin kallt!!!!
 
Men det är vackert och fascinerande vid havet i alla väder tycker jag.
Det är ju olika vyer nästan varje gång jag är där nere.
Jag tog lite bilder där nere så att ni också kan få se hur 
vackert det är idag.
 
Nu börjar de små blommorna att spricka ut och "min" fina
buske med strandgräs. Jag vet faktiskt inte vad det kallas
på riktigt, men ni kan se här nere vilket jag menar.
 Jag skulle vilja ha två stycken stora krukor på altanden med sådant
här gräs.
Kanske att man kan köpa sånt.
Det får jag fråga i trädgårdshandeln nästa gång jag är där.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Messi på upptäcksfärd 
 
Vi satte oss i  lä lite bakom en stenmur.
 
 
 
 
När jag kom in igen bäddade jag in mig i min värme filt med en go kopp té.
Jag var helt stelfrusen, jag hade vantar på mig men jag var ju tvungen att ta av
mig dem när jag skulle fota. Öronen ska vi inte prata om!! De var helt röda och värkte
som tusan, varför tog jag inte mössan också. 
Ja ja, alltid lätt att vara efterklok ;) 
 
Nu ligger jag här och  har denna utsikten från min soffa.
Inte helt fel ;) 
 
 
Det är så häftigt att ligga och se när regnet kommer utifrån havet och sveper in över mitt hus.
Det ser ut som en grå vägg som kommer närmare och närmar och så ser man regnet i havet
var det är någonstans.
 
Så det här blev ett jättehärlig start på min dag.
kram kram
♥ 
 
Cecilia
2016-04-29 @ 13:16:30
URL: http://ekhemmanet.se

Åh så fint du bor! Och så skönt att ha havet så nära och att du orkar gå dit. Det är en förfärlig sjukdom vi har, men så gott att hitta saker att njuta av. Havsutsikt kan jag också njuta av. Eller havsvik om man ska vara petig, men det är jag inte. :-)

Svar: Haha havsvik är havsutsikt, jag är inte heller så petig med saker. ;) Ja den är verkligen en besvärlig sjukdom och så nyckfull.
Ja jag är verkligen lyckligt lottad som får bo så här underbart. det gör ju livet så mycket lättare.Sen har jag ju naturen så nära inpå mig att jag kan njuta av den även om jag inte kan ta mig så långt.
Ja jag försöker leta efter så många positiva saker jag bara kan och ta timme för timme. Som du vet ;)
Hoppas du har en någorlunda bra dag idag <3
annicaslivvidhavet.blogg.se

Biggeros
2016-04-29 @ 13:41:35
URL: http://biggeros.blogg.se/

Underbart vacker vy du har utanför ditt fönster!! Så rogivande att se och höra havets vågor. Det ser ju inte så inbjudande ut att ta sig ett dopp. Men, kanske snart ....Vilken fin promenad med din trogne följeslagare. Ha en fortsatt bra fredag😚😙 Kram på dig

Svar: Tack :)
annicaslivvidhavet.blogg.se

En långvarig förkylning
2016-04-29 @ 17:21:05
URL: http://enlangvarigforkylning.blogspot.se

Så vacker utsikt! Tack för att du delar med dig! Jag älskar ju havet och önskade vi bodde närmre, gärna med den utsikten. Men jag är glad att vi ändå kommer ut då och då. Minns inte riktigt var du bor, men har för mig det var norr om Gbg?
Hoppas du blev fort varm sen, havet kan verkligen kyla ner! Kram❤️

Svar: Tack! Ja jag älskar verkligen min utsikt. Det är så rogivande att ligga o titta ut på havet. Jag delar gärna med mig av min utsikt till andra så kan flera få njuta av den.Jajemen, jag blev så varm o go under min värme filt sen. :) Ha en go dag själv :)
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0