Min ME-vän gästbloggar idag

Min goa ME-vän F är gästbloggare här hos mig idag.
Eller vad man nu ska kalla det. 
Jag ville gärna dela hennes inlägg i dag. 
 
Hon är alltid så himla positiv fast hon lever med flera svåra
funktionsnedsättande kroniska sjukdomar.
ME/CFS, EDS, och fibromyalgi
 
Men idag när jag läste hennes blogg
var hon allt lite grinig och på krigsstigen, fast med all rätt tycker jag.
Varför är det alltid de sjukaste som måste kämpa som mest?
 
Hon är en ung, härlig, positiv, glad och stark person, men som måste
kämpa hårt för att kunna få den hjälp hon behöver. Fast än så länge
får hon inte den hjälp hon behöver.
Jag tycker så synd om henne, fast det vill hon ju inte att jag eller
någon annan gör och det förstår jag.
Men det kommer allt en tår eller två när man läser hennes blogg.
 
Om ni klickar på länken under hästen så kommer ni till hennes inlägg.
Vi kanske kan lägga en liten positiv peppingkommentar till henne. ;) 
 
 
 
http://trotsalltarjagstark.blogg.se/2016/april/att-tvingas-soka-fondmedel-till-rehabilitering.html
 
 
 
Ha en härlig Valborg
kram 
Fanny
2016-04-30 @ 18:27:16
URL: http://trotsalltarjagstark.blogg.se

Vad underbar du är! <3 Och klart man blir lite på krigsstigen ibland ;) hahaha.. Stor kram!

Svar: Kram på dig med "krigarinnan" ;)
annicaslivvidhavet.blogg.se

Åsa L
2016-05-02 @ 09:52:49

Hej!
Fibromyalgi är tufft att leva med, ständig smärta och trötthet vilket jag dragits med i årtionden. Av en slump hittade jag ett inlägg som har hjälpt mig väldigt mycket och om jag rekommenderar att man läser om man har besvär.Mvh Åsa
http://gluten-celiaki.blogspot.se/2011/03/fibromyalgi-kan-direkt-knytas-till.html

Svar: Tack Åsa för din omtanke. Då ska jag gå in där och kolla på den sidan eftersom jag också lider av både ME/CFS och fibromyalgi. Ska vidarebefodra detta till min ME-vän också.
Ha en bra dag :)
annicaslivvidhavet.blogg.se

Biggeros
2016-05-02 @ 16:25:17
URL: http://biggeros.blogg.se/

Så fint av dig att ge så många fina kommentarer om din vän. Hon behöver ett upplyftande som många andra som har det jobbigt i samhället. Kram på dig

Svar: Tack, ja hon behöver verkligen lite positivt i sin vardag... :) Så alla sätt är ju bra utom de dåliga ;)
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0