Akupunkturbehandling

I dag har jag gjort någonting som jag aldrig trott att jag skulle göra.
Jag har varit på en akupunturbehandling.
Jag som verkligen inte gillar nålar har fått 5 st nålar på min kropp.
Så nu hoppas jag att min ischiassmärta ska kunna bli bättre.
 
Om jag svarar bra på denna behandlingen ska jag fortsätta att gå
på fler behandlingar och se om det kan hjälpa mig att få tillbaka 
lite mer energi och kanske klättra upp lite fler steg i mitt mående.
 
Inte gillar nålar är egentligen milt uttryckt.
Jag har haft rejäl sprutfobi för många år sedan, men som jag faktsiskt
kom över via KBT( kognitiv beteende terapi) behandling.
Jag fick panik bara jag visste att det fanns en nål i rummet, även om 
jag inte ens såg den. 
Men efter ett par gånger hos en KBT terapeut var det värsta borta
och jag kunde ta sprutor när jag behövde.
 
Jag gillar ju fortfarande inte sprutor men jag fixar att ta dem.
Men akupunktur har jag inte fått mig till att göra.
Förrän i dag ;) 
 
Det gjorde faktiskt inte så ont, vissa av nålarna kände jag
överhuvudtaget inte när hon satte.
Det var två stycken som kändes lite grann.
Men mest var det nog rädslan över att det var nålar.
 
Så det gick!!!!
 Jag är jättestolt över mig själv, att jag faktiskt har gjort det.
 
Hon började väldigt försiktigt och inte med så många nålar
eller så lång tid eftersom min kropp inte orkar med så mycket.
Så det ska bli spännande att se hur jag kommer att må.
 
När jag kom hem däckade jag direkt i två timmar.
Vaknade och orkar knappt vara vaken...
Så kroppen jobbar på och jag hjälper till genom att ha 
gosat ner mig i sängen.
Med en gokaffe och äpplepaj.
MUMS!!!!!
 
 
 
 
 
Ha en go dag 
kram kram 
😍
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0