Grötfrukost

Nu på morgonen har jag gjort en jättegod grötfrukost bestående av havregryn, lite salt, kanel, hackade mandlar, skivat äpple och en klick ghee (renat smör enligt ayurveda). 


Det är en lugn o skön morgon och jag sitter på övervåningen och tittar ut över havet och njuter. 
Det kommer att bli en strålande solig dag med blå himmel idag. 

Rätt bra start på dagen tycker jag 😍
Ingen julstress här inte. 

Jag har några små planer idag och det är att jag ska pynta tre små hyacinter och göra dem lite juliga och ge städerskorna det idag och önska dem god jul. 

De kommer två eller tre stycken varje gång vilket är jättebra för då är de ju färdiga på en timme. 
Då brukar jag försvinna ut i friggeboden för att slippa oväsendet. 
Sen när jag kommer in doftar det rent av såpa vilket är en härlig doft. 
Vilken lyx vi har som får hjälp med detta. 
Komma hem till ett nystädat hem utan att behöva göra någonting. 
Det skulle alla sjuka människor ha rätt till. 
Så nu slipper jag ligga o titta på alla dammråttor som förr brukade samlas i hörnen. 

Fast man brukar ju säga att hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete. Hahaha
Sant, men det är såååå skönt att ha ett rent hem när man kan. 

Så idag ska jag/vi få hjälp med detta. 


Kram på er alla 
Ta ett djupt andetag och
Andas in, andas ut 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0