Immunförsvarshöjande soppa

Ligger på soffan med influensa. 


Fast jag vet ju aldrig om det är ME:n som spökar. 
Jag tror det för jag har allt utan feber, fast med influensavärken i hela kroppen m.m.

Det är väl efterdyningar efter julen, fastän den har varit lugn. 
Vi var ju bara borta på julafton sen har vi varit hemma. 

Fast jag är ju inte som alla andra 😜


Så idag är det inte många knop. 
Jag ligger på soffan under min värmefilt och försöker se ut över havet. 
Men det är ganska svårt idag. 
Det har lagt sig ett tjockt lager med salt på fönstren så utsikten är ganska dimmig. 😜 
Stormen Urd har ju härjat här. 

Men jag tänker inte putsa dem om det nu var någon som undrade. 
Nä jag har lärt mig att vänta på att regnet sköljer dem rena. 
Haha, så rena som de kan bli efter regn. 

Man får lära sig leva med oputsade fönster när man bor så här nära havet. 
Självklart får man ju göra ett ryck i mellanåt så man ser det fina havet. 

Jag har gjort en soppa idag som är bra för immunförsvaret. 
Man får ju inte i sig så mycket mat de här dagarna. 
Men man behöver ju näring och energi. 

Så jag trollade med det jag hade hemma och den blev jättegod. 

Den innehöll:

Sötpotatis, morötter, qinoua, mungbönor, gurkmeja, ingefära, kokosolja, ghee (smör) och ayurvediska kryddor,  

Sen mixade jag alltsammans med min lilla Billy (Handmixern ) och toppade den med lite pumpafrön. 


Så nu ska jag väl piggna till tills på nyårsafton. 
Vi är bortbjudna då och det vill jag verkligen inte missa. 
Men det är ju flera dagar kvar. 
Så det blir säkert inga problem. 

Nu är det dags för en tupplur. 
Kram 









Nilla
2016-12-28 @ 17:07:27
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Den såg väldigt god ut soppan. Hoppas du piggar på dig. Kram

Svar: Ja den blev väldigt god.
Det hoppas jag också för jag vill så gärna gå på bort på nyårsafton.
Hoppas allt är bra med dig
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0