Vi slår in julklappar

Idag är det en sådan där mörk murrig dag. 


Nu är det ju som allra mörkast och i morgon vänder det och blir ljusare igen. 
 
Jag har verkligen ingen julkänslan än i år. 
Jag som brukar älska julen. 
Jag har ju julpyntat och så precis som vanligt. 

Vet inte om det beror på att vi inte ska fira julen här hemma utan hos min syster och man som har fått en liten bebis. 
Det är ju lättare att vara där så slipper de ju släpa i väg med alla saker som de behöver till den lille godingen. 

Det ska bli jättemysigt att fira julaftonen där. 

Jag tror att frånvaron av snö och minusgrader bidrar ganska mycket till att julkänslan inte infunnit sig. 

Sen kan det ju vara så att när man är så mycket i hemmet, ser o hör man ju inte all julhysteri. 
Fast det är rätt skönt för jag skulle inte orka vara ute i julruschen nu ändå. 

Jag o Messi har slagit in några julklappar i dag.  
Han är alltid med och hjälper till och det går ju så fort när man är två, eller??? ❤
Katt plus prasslande papper o snören är ju lika med "BUS" 😜
Och skratt!!!

Men nu är de nerlagda i tomtesäcken med ett band knutet runt den så han inte går o öppnar dem igen. Haha

Nu är det vila som gäller igen denna veckan. 
I helgen var det ju som jag skrev både kalas på lördagen med mina kusiner och middag här på söndag. 


Kalaset på lördag med kusinerna o min faster blev till en liten julafton också med julbord. 
Det blev mycket skratt, tokerier och kärlek som vanligt ❤
Min ena kusin som fyllde år var här nere på besök från Stockholm. 

En mening som hänger sig kvar från denna träffen blir 
" sa hon med skratt i rösten" 😜

Säg arga saker men med skratt i rösten så löser sig allt. Hahaha
Eller hur E? 

Så nu har det varit sängen som gällt i två dagar men med små korta avbrott för lite små saker som att slå in några paket i olika omgångar med vila i mellan, hämtat mat och startat en tvämaskin. 

De' ni! 
Inte illa   

Ta det lugnt nu i julruschen. 
Andas in, andas ut. 

Kram kram 
🎄










Nilla
2016-12-20 @ 23:50:23
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Jag har också svårt att hitta julkänslan trots godistillverknig och köttbullerullande 😜

Svar: Åh vad gott med godis.
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0