Skön tröttisdag

Måndag förmiddag och lugnet har lagt sig efter helgen.
Jag o Messi ligger i sängen och vilar oss.
 
Det har varit en händelserik helg, mycket skratt, mysiga stunder och en o annan fadäs.
Så nu ligger jag här och njuter av alla fina minnen jag har efter helgen.
Jag är sååå glad att jag kan vara med lite grand och få vara lite social igen.
 
På fredagen blev det en tur med dottern till optikern för att kolla synen på oss båda.
Hon fick vara chaufför för det var en bit att köra och jag klarar inte av att köra så långt.
Det visade sig som vanligt att mina glasögon har rätt styrka och att det nog är
min sjukdom som spökar. Nähä! ovanligt ;) 
Fasst det blev ju billigt och bra för jag behövde ju inte köpa nya glasögon.
Inte dottern heller, hon hade också rätt styrka.Hon måste bara lära sig att använda
dem på rätt sätt. Jobbigt det där när man måste ta av o på dem hela tiden.
Så hon fick ett par senilsnören av mig. Hon tyckte väl att det var
så där och att det kändes som om hon var en pensionär ;) 
 
Sen hade jag faktiskt lite energi kvar så vi lyckades gå in i min scrapbooking affär
och fick köpt på mig fler saker som jag bara måste ha, hahaha
Det finns väldigt mycket bra att ha saker.
 
Denna gången blev det det här, inte så mycket faktsikt.
Dess två diesen (stansar)
 
 
Och dessa två stämplarna
 
 
Denna kom i brevlådan idag
 
 
Dessa olika enfärgade pappren. Jag tänkte göra lite flower power kort
med orange, grönt och brunt med min drömfångar dies (stans), denna hade jag redan.
 
 
 
 
 
 Sen var det hem till sängen nöjd o glad över att jag hade fått en go dag med dottern.
Tyvärr blev det inte tid och ork för fika, men det får vi ta en annan gång.
 
Sen hade vi mysigt besök ett par timmar av min kusin/syrran och hennes familj.
Det blev lite av en spadag med bad och fruktbuffé med smothies.
 
Och så har jag fått gosa lite med mitt nya lilla syskonbarn.
Han är hur söööööt som helst.
 
Så ni förstår att jag ligger o vilar idag. Men jag har inte kraschat och det är 
jag jätteglad för. Men det brukar ta två dagar innan den kommer, men det
har jag har bestämt att den inte gör det. ;)
Men nu måste jag dra i den där  handbromsen. Så jag har beordrat mig själv
sängläge så mycket det bara går idag. 
 
Gubben lekte rörmockare också så nu har vi fått en bra kökskran också.
Messi var självklart med och kollade så han gjorde rätt.
 
 
Vad duktig du é husse! Det ser ju riktigt bra ut ;) 
 
 
 
Tänk att så här mycket saker skulle ha tagit mig tre veckor att orka göra
 inkl. återhämtning för ett tag sen.
Så jag passar på att njuta av varje stund som går.
Fast jag har varit duktig med ordentlig vila (pacing) i mellan sakerna.
 
Den här stämmer så bra ♥
 
 
Nu behöver man ju inte vara utanför huset för att uppfylla detta citatet utan 
även små saker som förgyller dagarna. Även fina tankar tycker jag kan räknas in.
 
kram kram ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
ME alltidvila
2016-02-29 @ 14:20:28
URL: http://mealltidvila.blogg.se/

Härligt att du orkar göra mer saker! Blir väldigt nyfiken på vad som har gjort dig bättre om du vill berätta såklart?

Kram Susanne

Svar: Självklart! Inga hemligheter här inte ;
Det dumma är att jag egentligen inte riktigt vet det. Jag har testat mig hos en Ayurveda terapeut och lever efter min konstitution som är Vata obalans. Om du vet vad detta är. Det är den indiska läkekonsten.
Men jag lever inte 100% strikt efter det. Men jag har tagit till mig många delar av den. Bland annat kosten, har dragit ner på kött, äter nästan aldrig rött kött, lite kyckling. men äter fisk. Mer vegetariskt men som sagt inte 100%. Skulle vilja bli vegan. Men svårt med orken att få till all mat och ibland känner jag att kroppen behöver ordentligt med proteiner. Det är lite svårt att få i sig tillräckligt med proteiner eftersom jag inte orkar äta så mycket mat.
Har lagt till mer mindfullness, meditation, andningsövningar, fått egna yoga övningar speciellt anpassat för mig av min yoga instruktör som även är ayurveda terapeut. Hon hjälper mig en hel del och är en underbar människa, Går på yoga, när jag kan ta mig till henne. Men ligger mest bland goa kuddar o min fårskinnsfäll o filtar och gör lite grand i min takt. Bara sittande o liggande. Försöker få ordning på min mage. IBS Men jag är en sådan där människa som inte klarar av strikta enformiga dieter men då är ayurvedan bra för att veta vad som är bra för mig o inte. Sen måste jag slarva lite ;) Det ingår visst när man är en VATA, hahaha Sen är jag inget vidare på det där med kosttillskott, jag tål inte så mycket sådant heller, men tar lite näringspulver och lite sådant i mina smothisar. Magnesium tål jag. Mycket positivt tänkande, gör roliga saker som pysslar lite med det jag kan. Ibland små saker som jag kan ligga i sängen o göra. Köper några fina blommor en dag, går ut o tittar på allt fint i naturen runt mitt hus. Eller bara sitter i en stol på utsidan om jag inte orkar mer den dagen. Får lite dagsljus på mig varje dag. Helst sakta små promenader varje dag efter ork. Alltså jättesvårt att säga att detta har hjälpt mig, har gjort detta drygt ett år nu. Tror jag ;) ME är ju så himla oberäknelig så kanske att jag bara har klättrat upp ett snäpp, eller så har mina ändrade levnads vanor hjälp. Fast jag har levt bra innan också. Men när jag har varit riktigt under isen har det ju inte gått att göra saker. Då är man glad att man kunde ta sig till toan och ta med något att äta i farten tillbaka till sängen. ;) Så kanske det här med babysteps och acceptans har givit utdelning.
Men oj oj vilket långt svar du fick, du får läsa detta i omgångar förmodligen hahaha.
Jag kanske ska göra ett blogginlägg om detta en dag. Nu när jag skriver detta tänker jag faktiskt på vilka förändringar jag har gjort. Sen vågar man ju inte riktigt säga saker o ting för då kanske ....... Jag har liksom jobbat med mig själv, men det är inte alltid så lätt men jag försöker med babysteps varje dag.
annicaslivvidhavet.blogg.se

Fanny
2016-02-29 @ 14:55:25
URL: http://trotsalltarjagstark.blogg.se

SUPERWOMAN! :D <3 <3 Nu kör vi! Lite liv utanför säng och hem tillbaka :D

Svar: Eller hur! Snygga naglar du hade gjort? Lite avis :)
annicaslivvidhavet.blogg.se

ME alltidvila
2016-02-29 @ 19:03:07
URL: http://mealltidvila.blogg.se/

Tack för ditt svar! Har aldrig hört talas om Vata men allt låter intressant så jag tycker absolut du ska skriva om det. Jag är med mycket allergisk och äter väldigt strikt, det är jobbigt. Men man får pröva det man kan. <3

Svar: Det är väldigt intressant med den Indiska läkekonsten Ayurveda. Kom på att jag har nog skrivit ett inlägg om detta en gång. Ska se om jag kan hitta det och lägga ut det igen. <3
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0