Eloflex elrullstol

Nu har jag varit ute och kört litegrann. 
Jag har ju fått en del frågor om hur den är att köra och hur mycket den klarar. 
Den är väldigt smidig att köra ni när jag har fått öva lite. 
Jag kör inte på min man lika mycket nu 😜
 
Den orkar mycket när jag kör i backar. 
Här är en bild som visar en backe som jag kör ner och upp i när vi ska ner till våran båt. 
Det är perfekt för jag har ju inte orkat att gå här förut. 
 
 
Det är svårt att visa hur brant det är men hoppas den här bilden kan visa ungefär.
 
Det är fortfarande lite läskigt att köra i branta backar. Jag måste ju testköra för att märka om den tippar 😜 Hahaha
Fast det gör den inte.
Den bara tuffar på både uppför o nerför.
 
Det är en jättehärlig känsla att kunna ta den o bara köra iväg. 
Som t.ex när jag ska gå ner mina hundra meter till havet och bada och jag egentligen inte hade orkat det så bara jag sätter mig i den och rullar ner o tar ett dopp. 
Sen när jag är lite trött o darrig efter doppet så sätter jag mig i den o rullar upp för backen o hem igen. 
Toppen!!!! 
 
Sen kan jag bara rulla bort till våran lilla kiosk och köpa en glass utan att bli helt färdig när jag kommer hem igen. 
Om jag ens hade orkat gå de 350 metrarna dit. 
 
Nu har jag fått lite kontroll över min körning så nu får jag börja öva på finliret om jag ska kunna ta mig fram i affärer utan att meja ner allt på hyllorna. 😜
 
 Nu ska jag rulla bort till min faster som bor 700 meter bort och dricka elva kaffe. ☕️
 
Vilken frihetskänsla!
Sen har jag kommit på att jag tar
udden av att folk inte vet hur de ska förhålla sig till mig genom att säga att jag är ute
med min nya leksak. 
Det gör att folk mer skrattar och börjar prata
på som vanligt med mig. 
 
Känner mig lycklig med min nya leksak. 
 
Ha en go dag o njut i värmen o solen
kram kram
❤️
 
 
 
Fanny
2016-07-25 @ 11:15:52
URL: http://trotsalltarjagstark.blogg.se

Guld värd!! 😃😍 Bästa hjälpmedlet för frihet! ☀️🏊🏼 ♿️ Ser fram emot att se dina styr-framsteg sen, jämfört med när du lånat min ;) ;) hahaha ❤️❤️

Svar: Haha ja då var jag inte så bra. Jag har redan blivit bättre på större ytor och mina små vägar men jag har inte varit i någon affär än. Det ska bli spännande 😜
annicaslivvidhavet.blogg.se

Anonym
2016-07-25 @ 15:20:10

Hej, vad spännande. Upplever du att du sparar energi med denna stol? Är det mjukt att detta? kräver den underhåll-vart lämna på lagning, punktering mm. Jätteroligt att höra, kan du själv lägga den i bilen eller krävs det 2 personer? Kram och lycka till.

Svar: Ja jag sparar verkligen energi. Givetvis tar det ju energi oxå. Det gör ju allt vi för tyvärr. Men det gör den och den är lättkörd.
Jag har inte haft den så länge än så det där med lagning och sådant vet jag inte än.
Den väger bara 25 kg men jag orkar inte den själv men maken gör.
Har inte testat än att lägga in den med hjälp av någon.
Ha en bra dag 😀
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0