Äventyr hos frissan

Innan midsommar var jag ute på äventyr hos frissan.
Jag hade fått en vanlig tid hos min frisör denna gången.
Hon brukar vara så gullig att ta mig efter arbetstid när de har stängt,
för då är det tystare och mindre intryck för mig.
Men denna gången fick det bli på vanlig dagtid.
 
Jag var redan trött, yr och illamående när jag kom fram efter min biltur dit.
Så vi bestämde att det kanske bara kunde bli klippning och inga slingor
denna gången, men efter klippningen kände jag att jag ville ju verkligen
fylla i min utväxt på slingorna.
Mitt hår växer tyvärr väldigt fort och jag väntar fortfarande på
mina gråa hår så att jag kan bli naturligt blondare igen. 
Men men, den som vill ha gråa strån får det inte 😜😜😜
Så vi dividerade lite och hon sa att hon kan sätta i bara på
det som syntes, så hon började med det.
Jag mådde så dåligt att jag knappt orkade sitta upp utan
att tuppa av.
Men envis som jag är så satt jag kvar och hon
satte hon i blekning i hela håret.
Men sen blev det tvärstopp.
Jag orkade inte andas, helt svimfärdig och var bara tvungen att
ta mig därifrån så snabbt som möjligt.
Så jag fick en plan B som tur var.
 
Jag fick köra hem med slingpaketen kvar i håret och skölja
ur dem när jag kom hem.
Alltså fick jag själv kolla när de skulle sköljas ur. 
Det fick ju inte bli gult eller rött för det skulle ju inte bli kul.
 
När jag satt i bilen på väg hem höll jag tummarna för att
bilen inte skulle paja på vägen hem.
HJÄLP!!!!  😱
Vad skulle jag göra då? Håret skulle ju brännas upp och
trilla av.. 
Så gasen i botten 🏎
 
Jag kom hem och drösde ihop i en hög på golvet i duschen 
och fick vänta en liten stund på att det gula försvann och 
sen låg jag där och sköljde ur blekningen.
Det skulle ni sett, men jag var liksom inte i det läget
att jag orkade ta en selfie 😜
 
Vilken tur jag hade, det blev varken gult eller rött.
Yessss!!!
Jag lyckades!!!!!!!!!
 
Alltså, det här med att vara hos frisören eller tandläkaren 
är nog de värsta ställen som jag måste vistas på.
Det är alldeles för mycket intryck på en gång.
Stark belysning, hårfönar som låter, musik som spelas i bakgrunden,
alla som skrattar och babblar och alla starka dofter.
Fastän jag satt med mina öronproppar i gick det liksom 
inte att stanna kvar ens fem minuter till utan jag var
tvungen att gå ut därifrån.
 
Ja, herregud vad man får vara med om när man har
ME/CFS  hahahaa
 
Tur att jag har en sådan gullig och förstående frisör.
Gulle dig G <3 <3 <3
Tack för att du hjälper mig, när jag envisas med att vara blondin ;) 
 
I dessa lägena tänker jag varje gång att nu måste jag 
låta håret få sin naturliga hårfärg men sen glömmer jag
av det....
 
Här får ni se hur det blev.
 
 
 
 
Tjingeling från blondinen
😍
 
Nilla
2016-06-29 @ 10:55:08
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Oj. Det lät som ett riktigt äventyr. Tänk att det kan vara så otroligt dränerande att gå till frossan. Men snyggt blev det :-)

Svar: Ja eller!!!! ;) Ja det är inte klokt vad vissa omgivningar själ energi..
annicaslivvidhavet.blogg.se

Fanny
2016-06-29 @ 20:02:07
URL: http://trotsalltarjagstark.blogg.se

Alltså jag älskar hur du berättar denna storyn!! 😂 Ännu bättre nu än när du mitt i kraschen skrev till mig. Hahaha. Du är för underbar du! ;) ;) <3 Tänk vad knäppt allt kan bli! även när en superwoman är ute på äventyr! 😜😂 Duktig kicka som lyckades klara av att förbli favoritblondinen tack vare en plan B! 💓😅

Svar: Hahahaa ja tänk hur det kan bli. Kul med äventyr ibland ;) Så det händer något i våra liv ;)
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0