Min "att göra lista"

Nu är påsken över och lugnet lägger sig här hemma.
Det är en slappar dag i dag.
Jag har faktiskt kunnat vara med på flera olika saker denna helgen.
Det har var jätteroligt. 
Jag har blandat aktiviteter med ordentlig vila emellan så det har gått
fantasiskt bra.
 
Sen har jag börjat att pricka av saker på min "att göra lista" också.
Sånt där som jag aldrig får tummen ur att göra.
Jag har fått rensat ur mitt högskåp med torrvaror i köket, sååååå skönt.
Målat om skylten på våran brevlåda där texten inte har synts.
Jag beställde nämligen fel färg på texten så den blev nästan likadan som brevlådan.
Ovanligt för mig att beställa fel ;-) 
Det skulle varit vit färg på texten. 
 Så nu har jag målat över texten med vit färg.
Det skulle jag ha gjort för två år sedan.
Sen har jag även målat vårat husnummer på en drivvedsbräda som ska
sitta på vårat garage.
Denna brädan har legat ett år och väntat på sitt nr. 
Sen har jag/vi även lagat dammsugaren som inte har fungerat som den ska
på över ett och ett halvt år.
Jag hittade felet och maken lagade det. 
 
Så nu hoppas jag att jag har fått blodad, tand för det finns mycket kvar 
på min lista. 
Men jag får ju ta det pö om pö.
Men det är så skönt när jag kan bocka av någonting.
 
Sen gör ju våren sitt också, då vill man ju rensa ut gammalt som
legat och samlat damm under vintern.
 
Nästa punkt på listan är min garderob som är en blandning av
mina kläder, lakan, dukar, pysselsaker, kuddar m.m.
Så den punkten kommer ju ta en vecka minst eller flera ;-) 
Förra gången blev det bara halva, så denna gången får jag väl
börja i andra änden ifall det inte blir hela denna gången heller, hahahaa.
 
Förra veckan och denna helgen har jag fått tillbaka lite ork igen vilket
är jätteskönt. 
Jag fick ju en dipp som blev till en krasch i tre veckor, men nu har 
jag repat mig igen. 
 
 Så jag passar på att göra lite saker nu, det är så mysigt när jag och maken
kan gå och små greja ihop lite, så som vi alltid gjorde förr.
Vi grejar lite och fikar ofta, hahaha
Den senaste tiden har jag varit med och fikat men inte grejat så mycket.
Så nu när orken har kommit tillbaka lite grand är det så mysigt.
 
 Just nu ligger jag under min värmefilt och lyssnar på regnet som
smattrar så mysigt på fönstren.
Samt dricker en god grönsakssoppa som jag gjort idag.
I dag blev det potatis, morötter, charlottenlök, gröna linser
och mungbönor. Sen blev den kryddad med timjan, salt o peppar, gurkmeja,
lite kokosolja och grönsaksbuljong.
 
Jag brukar ta vad jag har hemma och bara stoppar ner det i en kastrull
med vatten, låter koka en kvart och sen kör med handmixern två tre minuter sen är det klart ;) 
Busenkelt!
 
Ha en go dag
kram kram 
 
 
 
 
 
 
Fanny
2016-03-30 @ 21:00:41
URL: http://trotsalltarjagstark.blogg.se

Superwoman! :D <3

Svar: I´m back ;)
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0