Snygga naglar i jorden

Igår fick jag en leverans av nagellack.
Jag fick inspiration av min kompis A som hade börjat måla naglarna.
 
 
Så jag fick hjälp av en av mina "personal shoppers" ;)  J
Jag kunde ju givetvis inte välja färg så jag fick ta några stycken
olika färger.
Jag har sett att man ska ha olika färger på naglarna nu och det ser
så himla fräckt ut. Så då var jag ju bara tvungen att köpa
flera stycken. ;) 
 
Sen fick det även bli över o underlack, remover och fil.
Nu ska det bli ordning på mina naglar.
 
Så dagen började med att jag målade naglarna i dessa härliga
sommarfärgerna.
 
 
När det hade torkat vad tror ni jag gjorde då??
Jo, ja gick ut i trädgården och planterade ner mina
tomatplantor, zuccini, basilika  och en chili chocolat som jag trodde
var en minigurka. hahahaa
Det gäller att läsa på krukorna ordentligt när man handlar.
Men det låter ju jättespännande "chili chocolat" 
 
Men åh va fina mina naglar blev sen ;) 
Det gäller ju att vara snygg när man är ute i trädgården
och gräver i jorden, eller :) 
 
Som tur var hade sonen hjälpt mig att fylla mina byttor med
jord, så jag behövde bara stoppa i plantorna.
 
Kul att ha börjat med odlingen lite.
 
 
 
 
 
 
Sen har jag lagt frön i blöt som jag har sparat från förra året.
Luktärtor och sockerärtor.
Och blötlagt solrosfrön, ärtor till ärtskott och bockhornsklöver som jag ska grodda.
 
 
Jag älskar att hålla på med växter och odling.
Tänk sen i sommar när man bara kan ta en liten runda
i trädgården och äta frukost eller mellanmål. 
 
snipp snapp snut 
nu var dagen slut
 
 kram kram 
 
 
 
Hanna
2016-05-17 @ 23:01:00
URL: http://hannaslillaliv.blogg.se

Snygga naglar! Härliga färger!
Visst är det kul med odling och växter. Chili som smakar choklad? Eller vad blir det? Låter spännande! ;)

Svar: Ja visst blev dem!! Ja det ska blir spännande att smaka på och se hur de kommer att se ut ;)
Gott till hallon kanske
annicaslivvidhavet.blogg.se

Biggeros
2016-05-18 @ 12:44:46
URL: http://biggeros.blogg.se/

Jag gillar även att odla upp örter och blommor. Förr förodlade jag de flesta av mina växter. Det gör jag inte idag. Ska bli himla spännande att se hur de ta sig÷))

Svar: Ja jag har också förodlat förr. Om du vill kan du gå tillbaka ett år i tiden så kan du se min djungel inne hos mig. ;) Men i år blev det inget. Ja särskilt spännande med med den där Chocolat chilli ;) Bilder följer :)
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0