Ayurveda Shirodhara massage

I dag har jag varit hos Erla på Yoga Shala Kungälv
och fått en Ayurvedisk massage som hetter Shirodhara.
 
Den var helt ljuvlig. ♥
 
Den började med en massage i huvudet, axlar, nacke och rygg.
Sen fick man lägga sig till rätta under denna skål med varm olja i.
Den varma oljan rann ner i pannan (tredje ögat) och ner i hårbotten.
Sen drog hon skålen så att oljan rann lite lugnt och sakta fram
och tillbaka över pannan.
Det skiljer sig lite i behandlingen om man var Vata eller Pitta.
 
 Det var så himla skönt.
Man blev så lugn och skön att man inte ville
gå upp därifrån.
 
Hon hade erbjudande på just denna behanlingen nu i oktober
så jag passade på att prova den, för jag har inte gjort den 
förut.
Jag har bara gjort Abhyanga helkropps massage med varm olja.
 
Den här Shirodharan är visst bra för att lugna ner nervsystemet och
göra det lättare för kroppens egna läkesystem att påbörja sin
läkning.
Vilket passar mig perfekt.
Sen är den även bra för stress, oro, sömnsvårigheter och ger en 
djup avslappning.
 Den här passar mig perfekt som har obalans i Vata.
 
Så här såg det ut när jag låg och fick behandlingen.
 
 
 
Jag kan varmt rekommendera denna 
 
 
Nu ligger jag i min säng och  bara njuter av behandlingen
med en go kopp Vata te.
 
Ha en härlig dag
kram kram 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0