Nytt roligt projekt

Jag har målat om mitt första projekt med kalkfärg.
Det är ju så himla enkelt och så blir det ju superfint.
Jag älskar den där matta kalkiga ytan.
 
Det här passar ju mig perfekt, man behöver inte slipa eller
göra något underarbete alls, om man inte vill vill säga.
Bara att måla, blir det fel är det bara göra om och göra rätt.
Torkar på ca 30 minuter sen är det bara att måla igen.
Blir det inte bra någonstans är det bara att måla om just
där det inte blev bra efter 30 min.
Passar ju mig perfekt eftersom jag kanske helt plötsligt
inte orkar mera, då är det bara att stoppa och fortsätta sen
efter lite vilopaus.
 Sen fäster den på alla slags underlag, plast, metall, glas m.m.
 
För er som inte heller tar er hemifrån så ofta kan man ju
beställa på nätet.
Först beställde jag en färgkarta så att jag kunde se färgerna
ordentligt och sen var det bara att beställa.
Jag har tur för en affär bara ca 8 minuter härifrån har 
börjat sälja denna färg. 
Alldeles där jag hämtar mina postpaket så då är det ju faktiskt
lika nära. Toppen!!!
 
Jag har även beställt en sådan där schablon/stencil också,
som en kompassros som passar väldigt bra här ute vid havet.
 
Den är inte helt klar ännu men ska vaxa bordsytan och sen
ska jag ha andra knoppar på den.
Ni får se när den är helt färdig sen.
För jag vet aldrig hur slutresultatet blir förrän det är färdigt.
Skulle använt mig av en ljus beige färg också som jag 
köpte men jag är nöjd som den är.
Enkel, fin och stilren.
 
Så tips till er alla som inte har så mycket ork och vill
måla projekt ändå, testa denna färgen.
Jag har använt mig av Vintage chalkpaint men
det finns ju andra märken också.
Som t.e.x Annie Sloan chalkpaint.
 
Hoppas ni också har några roliga projekt 
på gång.

Kram kram ♥
 
 
 
 
Anonym
2016-09-24 @ 15:22:44

Blev jättefint, vad duktig du är🌞

Svar: Tack! Tack!
Ja visst blev den :) min anonnyme granne ;)
Det är bara att låna schablonen om du vill. Man kan måla stenar, betong m.m. med denna färgen också. Både för utomhus och inomhus..
annicaslivvidhavet.blogg.se

Anonym
2016-09-24 @ 15:23:43

Anonym = Grannen Marie

Therese Åström
2016-09-28 @ 17:58:07
URL: http://tessiluskan.blogg.se/

Vad fint det blev.

Svar: Tack snälla <3 Hoppas allt är bra med dig. :)
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0