Ogräsmat

Idag har jag plockat ogräs. 


Just nu växer det ju fullt av nyttigheter ute i min trädgård och alldeles utanför den. 

Jag var ute en liten stund och fick plockat med mig både späda fina nässlor och kirskål. 

Inte fel att plocka mat o rensa ogräs samtidigt. 
Hahaha 😜

Nu har jag sköljt dem och lagt ut att torka på tidningspapper så länge. ligger jag och väntar på det och dricker en kopp kaffe i sängen och vilar mig. 

Jag ligger även och funderar på vad jag ska göra med dem. 
Det finns ju så mycket att göra. 

Nässlorna ska jag nog torka för då kan jag dutta i lite pulver i smoothies och te  m.m 

Men kirskålen blir kanske lite pesto och sen vet jag inte mer just nu. 

Ska bli omelett i dag med lite av det. 


Tjingeling
😍

Nilla
2017-04-25 @ 14:28:22
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Åh kirskål har jag fullt av. Kanske borde börja äta den jag med. Kram

Svar: Ja man har ju mängder och nära o bra är det om man har egen trädgård 😜
Jag har aldrig fått tummen ur förrän idag.
Jag älskar att hålla på med sådant här.

Så ut o plocka 😜😜😜
annicaslivvidhavet.blogg.se

Hanna
2017-04-27 @ 11:58:13
URL: http://hannaslillaliv.blogg.se

Jag tycker det skulle brännas och göra ont att äta nässlor, men jag antar (och hoppas) att det inte gör det! Nässelte har jag smakat och det var ganska gott! Kram

Svar: Nej det bränns inte, bara när man plockar dem. Men då har jag plasthandskar på mig.
Härligt med ett skafferi precis utanför dörren 😍
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0