Däckad

Detta inlägget hade jag visst glömt att lägga ut. 
😂 Detta skrevs några dagar innan julafton. 

Idag ligger jag helt däckad.
 
jag har varit vaken mycket i natt och det påverkar ju mig mycket. 
Jag var vaken pg.a att min mage värkte. 
Jag har trappat ut min magmedicin (omeprazol) mot magkatarren men jag behöver den visst fortfarande. 
Så jag får börja äta den igen.
Jag gillar ju inte att ta mediciner men ibland måste jag. 
Som tur var somnade jag om på morgonen ett par timmar. 
 
Sen dess har jag legat nästan hela dagen i sängen. 
Jag har bara varit uppe och slagit in två julklappar, så nu har jag bara en endaste kvar att slå in.
Men den får jag spara tills imorgon.
 
Det har ju knappast varit ljust överhuvudtaget i dag, inte konstigt att man inte orkar vakna. 
Skönt att det vänder i dag och går mot ljusare tider. 
Lite snö hade ju lyst upp, men som sagt jag bor ju i fel del av landet för det. 
 
Men vi har blivit bjudna upp till Trysil efter jul så då ska vi få uppleva snön.
Min syster och ett par goa vänner har stugor där uppe, så vi ska hälsa på båda familjerna när vi är där uppe.
Det ska bli sååå mysigt. 
 
Jag har legat och slötittat på Leila julbakar, så nu är jag så godisugen, men magen klarar inte det idag. 
Inte kaffe heller, men nu ska jag smutta lite på en kopp för jag har huvudvärk av abstinensen. 
 
Jag har kommit in i en sockerperiod nu så det är nog det som bidragit till att magen har ballat ur oxå. 
Alltså dem där skumtomtarna kan jag inte låta bli och inte mina goa saffranssmörbullar heller som vi bakade härom veckan. 
Att det ska vara så svårt!!!!
Fast jag bakade ju dem för att de skulle ätas 😜

(null)

 
Tjingeling!
🤶🏻 
 
 

Linda
2018-01-05 @ 19:12:46

Man får inte abstinens av omeprazol. Abstinens får man endast av mediciner som är beroendeframkallande och det är inte den medicinen. Det du upplever är att symtomen på magkatarren kommer tillbaka för att du slutade med medicinen. Det är verkligen inte samma sak som abstinens. Har man någon gång varit abstinent så vet man vad det är och man glömmer det aldrig. Så hemskt är det.
Hoppas symtomen på magkatarren går över när du börjar med magmedicinen igen!

Svar: Hej Linda!
Tack för din kommentar.

Jag skrev att jag hade abstinens av att jag inte hade druckit kaffe. 😜

Ha en bra dag 😀
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0