Härlig dag på Marstrand

I går gick vi (jag och min make) på en härlig frisk promenad på Marstrandsön. 



Jag klarar av sååååå mycket mera nu när jag har min lille elrulle (Eloflex)
Jag ångrar inte en sekund att vi investerade i den. 

Vi packade in rullstolen Rulle och körde ut till Marstrand. 
Vi tog den lilla färjan över och sen promenerade/körde vi omkring bland de gamla fina vita charmiga husen. 
Det blåste nämligen en isande vind och då var det lite mindre blåsigt inne bland husen. 

Men det var svinkallt ändå. 
Saken blev ju inte bättre av att jag hade glömt mina vantar. 
Men solen sken och det var en jättehärlig dag. 

Min rulle är så himla bra. 
Liten och smidig men även väldigt kraftfull. 
Jag testade den i en väldigt brant backe som leder upp till fästningen och den bara tuggar på och går som tåget. 
Fast nu för tiden får man nog sluta att säga så för det är ju lite si o så med tågen.  😜 

Jag tog några bilder för er som är nyfikna på hur den fungerar. 
Lite svårt att se själva lutningarna men man kanske kan se ungefär hur brant det är. 

Den fungerar lite som hundtricket. 
Varje gång jag är ute med den kommer det fram trevliga människor och börjar prata och fråga massa saker. 

Så även denna gången. 
Det var ett äldre par som stannade och pratade en stund. 
De bodde där året runt och hade gjort det i hela sitt liv. 
Det blev en trevlig pratstund och många goa skratt. 
Det slutade med att de tyckte att vi också skulle flytta dit ut året runt så de blev lite fler människor även på vintern. 

Efter pratstunden med dem testade jag som sagt att köra uppför den branta backen och sedan nedför. 
Det var inga problem fastän det var lite halt och lite snö som låg här o där. 

Sen var vi helt stelfrusna och behövde lite varm mat. 
Det var bara Havshotellet som hade öppet så vi gick in där och åt en supersmarrig skaldjursgryta. 

Alltså den var bara såååå goooo! 
Testa den om ni har vägarna förbi någon gång. 

Vi fick ett bord i solen också så vi blev så varma goa igen.  

Sen åkte vi hem och jag sov middag. 

Vilken härlig och mysig dag det blev. 
Jag älskar ju att vara ute i friska luften. 
Man mår ju så mycket bättre av det. 

Dagen avslutades med Mello. 

Hoppas ni oxå har haft en härlig helg. 

I morgon börjar min jobbvecka oxå. 
Jag jobbar som "sängprovare" 😜

Jag har gått ner lite i tid nu, så det blir väl en si så där 75% nu. 

Tjingeling
😜🌞💐

Fanny
2017-02-12 @ 15:47:55
URL: http://trotsalltarjagstark.blogg.se

Men ÅÅÅHH vad mysigt!! 😍😍 Tacka vet jag elrullar som kan ta ut en på små äventyr ibland! ❤ 👌🏼

Svar: Ja eller hur!!!!!!! >3
annicaslivvidhavet.blogg.se

Hanna
2017-02-12 @ 17:54:14
URL: http://hannaslillaliv.blogg.se

Underbart! 😍😎❤️

Svar: Ja verkligen!
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0