Smarrig mannagrynsgröt

Mannagrynsgröt/pudding. 


I morse gjorde jag en jättegod mannagrynsgröt eller pudding eller vad man nu ska kalla den. 

Det var en av rätterna jag lärde mig på den Ayurvediska matlagninskursen. 

Den är lika god som en söt o god efterrätt. 

Man gör som en vanlig mannagrynsgröt men man har i 
Saffran, kardemumma, nötter, ghee, rårörsocker och valfri mjölk. 

Jag värmde mannagrynen och kryddorna först sen hällde jag i mjölken (mandelmjölk) blev det idag. 

Sen mixade jag mango till en slät sås som jag hällde över. 

Alltså vilken supersmarrig frukost. 
Prova gärna. 😜

Tack för att jag fick lov att dela ditt goda recept Ayana. 


Ayana



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0