Semester i Trysil

Vi har varit på semester i Trysil fem dagar. 


Inte illa för att vara mig! 😜

Första två nätter spenderade vi hos våra vänner i deras nyinköpta stuga. 

Den var jättemysig och charmig. 

 Deras dotter o pojkvän var oxå där samt ett gemensamt kompispar till oss. 
Vi var alltså åtta personer där första natten och nästa var vi sex personer. 

Första dagen kom vi upp på eftermiddagen och hann att umgås och äta middag ihop allihopa. 

Dagen efter delade vi upp oss. 
De som hade stugan klättrade upp på bergstoppen i Fageråsen. 
Phuuuu!!!
Alltså den familjen har hur mycket energi som helst. 

Jag och maken åkte upp till en vandringsled som var lite bredare där jag kunde hänga med med min rulle. 
Det var sååååå vackert där uppe. 
Jag älskar när man kan se så långt ut över vidderna. 
Och med de höga bergen runt omkring oss. 
Det är lika vackert här uppe som på vintern. 

Det var många som cyklade förbi oss på mountenbikes. 
Hela familjer var ute o cyklade tillsammans. 
Jättemysigt. 

Jag är så himla glad att jag kan följa med och få uppleva saker igen. 

Sen sammanstrålade vi i stugan alla sex efter våra utflykter. 

Jag sov middag och kunde återhämta mig inför kvällen. 

Nästa dag åkte vi vidare till min systers familj som oxå var där uppe samtidigt. 
Och båda mina goa syskonbarn var där. 

Vilken tur vi hade att vi kunde hälsa på båda samtidigt. 

De köpte oxå en stuga/hus där uppe i Fageråsen i vintras. 
Vi hade inte hunnit vara där och titta hur de hade det så det var ju perfekt. 

De hade köpt ett jättefint hus och vi har fått ett eget rum där 😜😜😜
Tycker vi 😜😜😜

En av dagarna med dem spelade vi minigolf och gissa vem som vann?

Jaaaag!!!!! 😜

Sen fick vi jättego mat av kocken i huset. 
Han grillade en speciell sorts gris som heter Pata Negra. (Tror det stavas så)
Dem grisarna äter visst bara ekollon. 

Så jag var ju bara tvungen att smaka på denna delikatessen, även om jag helst inte äter griskött. 

Det var jättegott!

Så det har varit en helt underbar semester. 

Kram kram 
😍

Hanna
2017-07-29 @ 09:12:25
URL: http://hannaslillaliv.blogg.se

Det ser verkligen härligt ut! Naturen är så vacker! Och bilderna blev väldigt fina, även om de inte är tagna med din "riktiga" kamera! ;)

Svar: Ja det var verkligen härligt där uppe.
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0