Tusan vad blåser

Här blåser det friska vindar idag. 


Det är inne på tredje dagen med kraftig blåst. 

Min kropp gillar inte det alls. 
Hela kroppen värker.  
Jag behöver inte ens nudda den för att den ska värka. 
Sen är jag dödstrött och alldeles yrslig. 

Men jag har varit ute en stund i dag i alla fall. 

Jag och Messi har plockat svarta vinbär i trädgården. 

Det är ju perfekt att bara ta en pall och gå ut några meter och sätta mig o plocka. 
Självklart fick jag sällskap av min lille goding 😍

Jag har alltid gillat att plocka bär o frukt m.m. och safta o sylta. 

Jag var ofta ute med min mamma, farmor och faster och plockade allt möjligt. 

Min lilla syster var oxå med men hon var mindre road av detta. 

Hon brukade be om att få ett litet tefat att plocka på så att det skulle bli fullt fort. 
Eller så satt hon på en stubbe och ropade 

"Mera bär"
😍😍😍

Då kom det bär farandes från någon av oss och vips så var fatet fullt och hon kunde äta upp dem. 

Men nu är det andra bullar. 
Hon har odlat en massa saker i sin trädgård och har t.o.m ett litet växthus. 

Så nu är det min tur att sitta med ett litet tefat och ropa
"Mera bär"
😜

Nu ligger jag inne på nya soffan och njuter av den nya utsikten. 
Ombyte förnöjer. 

Ha en go dag
Kram kram 

Hanna
2017-07-18 @ 07:54:31
URL: http://hannaslillaliv.blogg.se

Vilka fina bilder <3

Svar: Tack 😀
annicaslivvidhavet.blogg.se

Nilla
2017-07-18 @ 09:04:32
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Så mysigt 💖 Det är något meditativt över att hålla på i trädgården, i alla fall så länge man orkar 😉

Svar: Ja visst är det 😍
annicaslivvidhavet.blogg.se

ME alltidvila
2017-07-20 @ 20:29:16
URL: http://mealltidvila.blogg.se/

Vilka härliga bilder!!!

Svar: Tack 😀
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0