BlĂ„sig men solig dag 🌞

KĂ€nns bĂ€ttre idag. 


Idag mĂ„r jag bĂ€ttre och det kĂ€nns som om att det kanske vĂ€nder lite nu.  

Fast vaknade halv fem i morse och kunde inte somna om p.g.a vĂ€rk. 

I vĂ€ntan pĂ„ att vĂ€rktabletterna skulle börja verka sĂ„ satte jag mig pĂ„ yogamattan och gjorde nĂ„gra övningar. 

Det var sĂ„ vackert ute, mĂ„nen lyste i havet och glittrade sĂ„ hĂ€rligt. 
Sen kom Messi som vanligt och ville vara med. 

Det var inte sĂ„ svĂ„rt att komma in i en go hĂ€rlig stĂ€mning. 

NĂ€r makens vĂ€ckarklocka Ă€ntligen ringde kl. sex kunde jag sĂ€tta pĂ„ Nyhetsmorgon och fĂ„ mig en kopp kaffe och min o Messis banan. 
Jag och Messi delar pĂ„ en banan varje morgon. 😜

Sen efter tvĂ„ timmar somnade jag om ett par timmar. 
Tur det för jag behövde lite mer sömn. 

NĂ€r jag vaknade hade vĂ€rken blivit bra mycket bĂ€ttre. 

Efter frukosten gick jag ut en svĂ€ng. 
Det blĂ„ser rejĂ€lt idag men solen skiner och vĂ€rmer sĂ„ dĂ€r gott i ansiktet. 

Jag gick lite upp mot berget idag istĂ€llet för ner till havet och nĂ€r jag gick dĂ€r o lullade fick jag se dessa söta solgula smĂ„ krokusar sticka upp ur en massa löv. 
TĂ€nk vad glad man kan bli av krokusar. 
 
Det har stĂ„tt ett hus pĂ„ denna tomten förut sĂ„ de var nog kvar frĂ„n den tiden. 

Det Ă€r alltid sĂ„ skönt att komma ut o fĂ„ lite luft o ljus pĂ„ sig varje dag. 

NĂ€r jag kom ner igen satte jag mig i lĂ€ i trĂ€dgĂ„rden med en kopp kaffe och bara njöt, med nĂ€san i vĂ€dret. 

Sen pysslade jag om mina fröer som har kommit upp en bit. 

Det Ă€r sĂ„ himla kul att se nĂ€r de börja komma upp smĂ„ gröna blad. 

Jag har stĂ€llt ut dem i vĂ„ran friggebod dĂ€r jag har ca 16 grader och hoppas att de fĂ„r sĂ„ mycket ljus de behöver. 

Det Ă€r alltid lite klurigt det dĂ€r med ljust o svalt. 

Nu har jag sĂ„tt avlĂ„nga röda paprikor, bifftomater, körsbĂ€rstomater, basilika och en spĂ€nnande sort som heter djungelgurka. 

Byttan med djungelgurkafröerna tappade jag givetvis i golvet efter nĂ„gra dagar efter sĂ„dd, men det har dykt upp fem smĂ„ plantor i alla fall. 
SĂ„ typiskt mig. Hahaha 

FĂ„r se om jag fĂ„r tag pĂ„ en pĂ„se till att sĂ„. 
Egentligen rĂ€cker ju fem plantor men dels vet man ju inte hur mĂ„nga som överlever och sen ska jag byta nĂ„gra plantor med min syster. 

Sen var det dags för vila inne i sĂ€ngen. 

Nu nĂ€r jag skrev detta gick jag ut i friggeboden för att ta nĂ„gra kort pĂ„ mina smĂ„ plantor, dĂ„ satt visst Messi dĂ€r inne. 
Jag hade visst stĂ€ngt in honom dĂ€r 😂

Han Ă€r hopplös pĂ„ att krypa in o gömma sig överallt.  đŸ˜œ
Tur jag gick ut en gĂ„ng till. 

Det blev en hĂ€rlig dag i dag. 
Nu ska jag börja lĂ€sa Ă„Ă„ en spĂ€nnande bok som heter Burflickan. 
Det Ă€r andra boken av Peter Stjernström. 
Hans första bok hette FjĂ€rilspojken och det var en sĂ„dan dĂ€r strĂ€cklĂ€sarbok. 
Denna Ă€r sĂ€kert lika bra. 

Tjingeling! 
Nu försvinner jag in i bokens fantastiska vĂ€rld 

Kram
❀




Anonym
2017-03-15 @ 23:07:58

Vad Àr det för vÀrktabletter du Àter?

Svar: TÀnker du pÄ nÀr jag skriver att jag vÀntar pÄ att vÀrktabletterna ska börja verka?I sÄ fall Àr det vanliga Ipren och panodil. Jag vill försöka klara mig pÄ dessa och inte ta starkare för jag tÄl inte sÄ mycket lÀkemedel.
Ville du haft lite tips pÄ vÀrktabletter?
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

VÀlkommen till mitt Àlskade liv bland snÀckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0