Uttrappning

Trappar ut en medicin. 


För några dagar sedan har jag börjat att trappa ner på en medicin som jag har ätit mot värk. 
Den är egentligen mot epelepsi m.m 
men kan även hjälpa mot värk har de kommit på. 
Den heter Lamotrigin. 

Jag gillar ju verkligen inte att ta mediciner och tar de bara i nödfall. 
Så nu har jag bestämt mig för att trappa ut den och se vad som händer. 
Det känns ju så där att äta sådana mediciner en längre tid och då är det ju bra att försöka sluta ibland för att kolla om jag fortfarande behöver den. 

Jag har försökt trappa ut den förut men fått vedervärdiga utsättningssymptom. 

Som kraftig ångest, fruktansvärd yrsel, och fruktansvärt illamående. 
Klarade inte av att vara ensam hemma ens. 
Nära o kära fick vara hemma o hjälpa mig. 

Det har varit så jobbigt för kroppen att det inte har fungerat utan att jag har fått avbryta. 
Ändå har jag trappat ut så långsamt så läkaren har aldrig varit med om långsammare. 

Men peppar peppar, denna gången verkar det gå bättre. 
 Huvudvärk, lite mer yrsel, lite mer illamående utöver det vanlig och lite tröttare, men funkar okej hittills och jag har inte känt av någon ångest. 

Det dumma är att jag har fått tillbaka mer värk. 
Så sömnen är si så där just nu plus den där stora lampan som lyser nattetid nu 😜

Jag ska fortsätta ett tag till på denna nivån och så får jag se hur jag mår. 

Det är verkligen pest eller kolera med dessa mediciner.  

Så baby steps även på detta 😜

Kram 








Hanna
2017-03-13 @ 16:51:40
URL: http://hannaslillaliv.blogg.se

Det är verkligen pest eller kolera med dessa jäkla mediciner, det har du helt rätt i!
Jag käkar alldeles för mycket mediciner och jag är orolig för den påverkan det ger på min hjärna. Som om jag inte hade ME-hjärna innan liksom! ;) men utan mina starka mediciner har jag sån värk att jag spyr flera gånger om dagen. Så jag har inget annat val.
Kram och tack för kommentaren och stöttningen hos mig <3

Svar: Ja ibland måste man ju bara äta och det är ju tur att de finns. Ush din stackare att du inte kan få mer hjälp för din värk.
annicaslivvidhavet.blogg.se

Nilla
2017-03-13 @ 20:52:53
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Ja du, vad ska man göra när man har vidrig värk? Tycker du är duktig som försöker trappa ner trots alla utsättningssymptom. Kram

Svar: Tack 😍
annicaslivvidhavet.blogg.se

blommaiasfalt.blogg.se
2017-03-15 @ 14:28:07
URL: http://blommaiasfalt.blogg.se/

Jag har kunnat trappa ut min värkmedicin, men går dock regelbundet hos Naprapat så jag inte samlar på mig muskelinflammation, hon jobbar även med akupunktur och tryckluftsbehandling. Det har hjälpt mig jätte mycket.
Jag har några inlägg om smärta och naturlig smärtlindring på min blogg: blommaiasfalt.blogg.se kanske skulle du vara hjälpt av något?! Önskar dig kraft att trappa ner och hoppas det går bra! Kram

Svar: Tack snälla för att du delar med dig av dina erfarenheter.Jag ska gå in och läsa din blogg.
Idag känns det mycket bättre :)
annicaslivvidhavet.blogg.se

blommaiasfalt.blogg.se
2017-03-15 @ 16:37:43
URL: http://blommaiasfalt.blogg.se/

👍🏻😊💞




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0