Planering av resa

Idag kom hantverkarna kl 07.00


Men de var så tysta att jag inte vaknade förrän kl 9. 
Då är det helt okej att de kommer så tidigt. 

De har byggt en ram och lagt i järngaller m.m
Så nu är det avbockat på listan. 

Så jag kunde vakna i lugn o ro och dricka mitt morgonkaffe. 

Jag är fortfarande tröttis efter helgen. 
Igår deckade jag i tre timmar mitt på dagen. 
Plus att jag spenderade större delen av dagen i sängen. 

Idag är jag lite piggare. 😜
Har haft kökstjänst efter helgens kalas. 
Jag orkade inte diska undan o ta hand om disken förrän idag. 
Vi körde ju en diskmaskin i helgen men sen var det stopp. 

Har inte du en frisk make undrar ni säkert. 
Joooo! Men lat 😜

Näääää nu skojar jag. 
Men jag har sagt att jag fixar köket så har han gjort annat. 

Idag är det mycket "ligga" i sängen oxå. 
Men jag varvar med att vara uppe o fixa lite. 

Jag ligger o skriver en packningslista. 
Jag o maken och ett par till ska åka till Spanien snart. 

Det är tre år sedan sist jag var ute o flög och då var det till Turkiet. 
Med samma par. 
Gubbarna spelar golf o jag och min vän solar. 
Win win 😍

Men den resan var nästa katastrof. 
Jag orkade nästan ingenting. 
Var nere i matsalen två gånger, resten av dagarna fick jag äta på rummet. 
Men jag var ute i solen på dagarna och vännerna servade mig 😍
Och körde mig överallt i en rullstol. 

Men nu mår jag ju bättre så jag ska testa att resa igen. 

Denna gången är det inte så lång flygresa, 3 tim ungefär. 

Sen är jag mycket bättre rustad och har lärt mig att leva med min ME. 

Jag tar med mig min egen elrulle. 
Den är ju så liten som en resväska ungefär i ihopfällbart läge. 
Sen har jag investerat i en väska till den så att den skyddas ordentligt. 
Så maken checkar in golfklubbor och jag rullstol. 😜
Mycket packning blir det 😜

Sen har jag bokat rullstolsassistans på flygplatserna till o från planet. 
Sen är jag förberedd med mina noicecancellinglurar, öronproppar, lugn musik och en massa bars för att fylla på energi. 
Så denna gången är jag mycket mera rustad för allt. 
Plus att jag har lärt mig under åren hur jag ska leva med ME. 

Så nu håller jag alla tummarna på att den här resan ska bli bra. 

"Klart den blir Annica"

Hahaha, jag brukar prata och peppa mig själv. 
Det funkar jättebra 😜

Ha en go dag 
Här blir det en tupplur nu 
❤️





Hanna
2017-06-03 @ 08:54:03
URL: http://hannaslillaliv.blogg.se

Nämen åh så glad jag blir att ni ska ut och resa! Hoppas verkligen att du kan vara med så mycket som möjligt! Men att ligga i solen och lata sig är inte så tråkigt det heller ;) bra att du pratar med dig själv och peppar, det måste man! Jag skickar en hel hög peppning till dig jag med <3

Svar: Det har gått jättebra denna gången. Bloggar om det.
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0