Kuvertet 😡

Nu lĂ„g det dĂ€r, det dĂ€r brevet jag inte ville skulle ligga i brevlĂ„dan. 

FastĂ€n jag vet hur gĂ„ngen Ă€r pĂ„ fK sĂ„ brast det nĂ€r jag öppnade det. 😭

Det var det dĂ€r standardbrevet de alltid skickar ut om att de övervĂ€ger att neka mig sjukersĂ€ttning. 
Jag har tvĂ„ veckor pĂ„ mig att komma in med nĂ„got om jag inte tycker att det Ă€r rĂ€tt beslut. 
Det Àr vÀl en strategi de har inom fk.
 Oavsett vad det stĂ„r i ens papper i ansökan lvervĂ€ger de ett avslag. 

Nu var inte mitt lĂ€karintyg korrekt ifyllt och han mĂ„ste skriva mer utförligt varför han tycker att jag Ă€r berĂ€ttigad till sjukersĂ€ttning. 
Jag fick hela tvĂ„ veckor pĂ„ mig att Ă„terkomma med mer information. 
Jag kanske kan fĂ„ det lite förlĂ€ngt. 
Det beror pĂ„ min lĂ€kare.  
Hur snabbt han kan ta itu med detta. 

Orka!!!

SĂ„ nĂ€sta vecka fĂ„r jag ta itu med detta och hoppas pĂ„ det bĂ€sta. 
Men det tar en hel del mentalt pĂ„ mig. 
Bara att prata med fK i telefon gör mig helt slut efterĂ„t. 
Jag har frĂ„gat om vi kan maila i stĂ€llet men hon vill ta det pĂ„ telefon. 

Hon Ă€r som tur Ă€r bra, lugn, sympatisk och förstĂ„r mig. 
Det gör ju att jag inte hetsar upp mig o börjar skÀlla, vilket skulle ta Ànnu mer energi av mig.
Hon har i alla fall svar pĂ„ allting varför det Ă€r si eller sĂ„ enligt deras regler. 
Det Ă€r ju positivt för de andra gĂ„ngerna har de bara svarat att de inte vet vad de behöver för att kunna ta ett beslut. 
SĂ„ bara det Ă€r ju bra. 
DĂ„ vet jag ju vad jag har att rĂ€tta mig efter. 

Kram
❀
(null)





Nilla
2018-08-19 @ 14:18:29
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Det Àr sÄ galet att sjuka ska behöva lÀgga all sin energi pÄ att slÄss mot FK. Kram

Svar: Eller hur 😱
annicaslivvidhavet.blogg.se

Hanna
2018-08-20 @ 22:28:58
URL: http://hannaslillaliv.blogg.se

Stackare som mÄste kÀmpa sÄ mot FK. Det Àr ju inte det man vill lÀgga sin energi pÄ direkt. HÄller tummarna att detta gÄr vÀgen! Kram

Svar: Tack 😍
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

VÀlkommen till mitt Àlskade liv bland snÀckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0