Abhyanga oljemassage

Igår var jag och fick en helt underbar oljemassage. 
Det var en ayurvedisk oljemassage som kallas abhyanga. 

Det är den enda massagen som min kropp orkar med. 
Plus att Erla som utför den är väldigt inkännande och känner av precis hur mycket jag klarar av just för stunden. 
Tur att jag har henne 😍

Det var längesedan jag gjorde den och nu har jag bokat in mig på en sådan massage en gång i månaden fram till sommaren. 

Hon börjar med att hälla i varm go sesamolja i huvudet och börjar med en mjuk underbar huvudmassage.  
Sen går hon över hela kroppen ända ner till fötterna både framsidan och baksidan.  
Det är verkligen helt ljuvligt. 

Så när jag kom hem stensomnade jag i nästan två timmar. 
Sen kom sonen och flickvännen och vi lagade middag ihop. 
Och maken förstås 😜

En sådan underbar dag det blev. 
❤️❤️❤️

Det som även är bra med massagen och Erla är att jag/vi känner av min kropp och så kan jag utefter det jobba vidare hemma med mina metoder. 
Såsom zonterapi, meditation, yoga, kosten, healing m.m

Sen får jag ju tummen ur och blir peppad att fortsätta hemma. 
För jag har ju en viss tendens att halka ur mitt schema med vad jag ska göra. 
Men som det heter " gör om o gör rätt " 
😜
Så i morse startade jag dagen med min andrafrukost i form av denna smothiesen. 

Första frukosten är alltid kaffe o banan i sängen med Messi. 
Ja ja, jag veeeet att man inte ska dricka kaffe direkt på morgonen. 
Men även jag har fläckar på mig ibland, som man brukar  säga att solen har 😂😂😂

(null)

Detta plus en banan, äpple och babyspenat
Mums! 

Gurkmeja behöver jag ju egentligen äta varje dag för det är bl.a bra för inflammationer. 
I glasburken är det även nyponpulver som oxå är bra för artros  m.m
Sen inte att förglömma INGEFÄRA som är bra för så mycket. 

Ja ni hör!
Vilken start på dagen 😜
Nu ska jag väl orka ta mig in på yinyogan i kväll. 
Håll tummarna för mig. 
✊✊

Kram kram 
❤️



Hanna
2018-02-12 @ 06:39:27
URL: http://hannaslillaliv.blogg.se

Åh så underbart med massage! Jag älskar massage men klarar inte det längre. Blir sämre direkt. Men men.
Åh så gott med smoothie. Det saknar jag att kunna göra. Har bett pappa men han gör den inte så som jag vill ha den och då blir jag illamående. Så det blir ingen smoothie för mig. Jaja.
Kram

Svar: Ja det var jätteskönt.
Jag klarade inte av det förr heller men sen jag blev bättre går det bra.
Jag är så glad för det.
Vad gillar du för smothie?
Sött, surt eller??
Kram på dig 😍
annicaslivvidhavet.blogg.se

Hanna
2018-02-13 @ 22:28:25
URL: http://hannaslillaliv.blogg.se

Jag tycker om smoothie med banan och vaniljyoughurt. Milda smaker. Blir tyvärr allergisk (får hemsk klåda) av de flesta bären så det går inte att ha i. Ibland har jag haft med fiberhavregryn för att få det mer matigt. Svårt. Det mesta gör mig illamående och allergisk (svår klåda mm) nu för tiden. Plus att jag har noll aptit.
Kram ❤️

Pisan/LitenUggla
2018-02-15 @ 12:17:55
URL: http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Vad härligt det låter med oljemassagen. Är det svårt att få ur oljan ur håret sen? Önskar jag hade råd med lite såna där goa behandlingar men min sjukersättning räcker inte till det, tyvärr....
Önskar dig en fin torsdag! Kram! ♥

Svar: Ja det är jättehärligt.
Nej jag tvättar det tre gånger eller två, det beror på.
Nej det är verkligen inte billigt med sånt.
Man kan önska sig i present 😍

annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0