Med Rulle i fjällen

Vi har varit uppe i Trysil över helgen och hälsat på goda vänner. 

Det har varit jättemysigt. 
Det var hur mycket snö som helst och svinkallt. 
En natt hade det varit ner mot -30 grader. 
Termometern i bilen visade visst det. 

Det var strålande sol och klarblå himmel. 
Det är sååååå vackert. 

Jag och min kompis var ute på promenad en utav dagarna och var femte minut typ stannade vi o sa, ser du där så vackert det är, gick en liten bit till sen var det stopp igen, ser du där då, det är ju huuur vackert som helst. 

Snacka om att man fyller på må bra kontot. 

Gubbarna var i backarna och åkte och det skulle ju hon oxå varit om det inte var så att hon fick ryggskott. 

Hon skulle "bara" hjälpa till att skotta lite innan skidåkningen. 
Det var så sjukt mycket snö så de var även tvungna att skotta hela taket oxå. 
Men det skulle hon ju inte ha gjort. 
Det blev det där klassiska skyfflandet och slänga iväg snön över axeln. 
Och rätt som det var högg det till i ryggen. 
Inte kul 😢
Stackars henne, det gör ju så himla ont. 
Så det blev ingen skidåkning för henne på några dagar.  

Men vi hade det jättemysigt, vi träffades till lunch och till middagarna alla fyra och där emellan gjorde vi olika saker. 
 
Jag/vi var ute på rullispromenad i snön och min elrulle fungerar fantastiskt bra. 
Även nu när det var så himla kallt bara han rullar o kör på 😜
Det var ju plogat på vägarna så det gick bra. 
Det var bara ibland som som han slirade lite och fastnade när jag inte tittade vart jag körde, Hahaha 
Men det var ju så vackert överallt att jag inte hade tid att titta på vägen. 
Som tur var hade jag ju lite putthjälp med mig 😜

Rulle stod även ute i ett kallförråd på natten och ändå fungerade han perfekt. 
Jag är så himla nöjd med honom 😜
Det är en sådan frihetskänsla att kunna köra i väg själv. 

Sen var jag t.o.m på afterski denna gången. 
Jag hade på mig skidkläderna och låtsades  att jag oxå hade åkt i backarna. 
Så ett glas bubbel på afterskin kändes så kul. 
Jag hade t.o.m sminkat mig lite 
D’e ni 😜
Nu var det en lugn afterski utan musik så därför gick det jättebra. 

Här får ni oxå njuta lite av bilderna jag tog där uppe. 

(null)
Så idylliskt! 
(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

 
Ha en go dag
Kram
❤️ 



Nilla
2018-03-01 @ 12:08:49
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Åh så härligt. Vad bra att din rulle funkar så bra, det är ju en oerhörd frihetskänsla att komma ut på sina egna villkor. Kram

Svar: Ja den är verkligen bra.
Fattar inte att jag behövde bearbeta mig själv ett år innan jag köpte den. 😜
annicaslivvidhavet.blogg.se

Liten Uggla/Pisan
2018-03-02 @ 12:41:36
URL: http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Åh vilka fina bilder! Ser underbart ut. Synd att kompisen fick ryggskott, snacka om otur. Och vad bra att rullisen funkade bra. Förstår att det känns underbart med den friheten. Önskar dig en fin helg! Kram! ♥

Svar: Ja det var en härlig helg.
Jag ångrar inte en sekund att jag köpte den
Önskar även dig en go helg 😀
annicaslivvidhavet.blogg.se

Hanna
2018-03-05 @ 13:47:12
URL: http://hannaslillaliv.blogg.se

Åh så vackert! Snö är bland det vackraste jag vet! 😍😍 Härligt att du kunde vara med så mycket! Kram

Svar: Ja visst var det.
Och nu är det vila som gäller.
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0