Behandlingsresan/minisemester

Nu var det väldigt längesen jag skrev här. 
Men nu så 😜

Nu har jag/vi äntligen kommit iväg på min resa till Öland och påbörjat mina behandlingar. 

Om ni är intresserade kan ni gå in och läsa om deras ( Team Hellberg) zonterapiskola som de driver i Borgholm och även i Stockholm. 

Team Hellbergs zonterapiskola 3D


Såååå spännande och fascinerande. 

Det började med en irisdiagnostik. 
Henrik tog en bild av mina ögon och la in i datorn  och sen satt vi och tolkade den tillsammans. 
Eller rättare sagt han tolkade den och visade mig samtidigt som han förklarade vad det betydde. 

Snabbkurs i irisdiagnostik 😜

Så vackert ett öga är i förstoring med alla sina strimmor  o  färger som flyter in i varandra. 
Även den svarta pupillens form varierar. 
Den ska ju vara helt rund men där den inte är det är det något som är belastat i kroppen. 
Såååå fascinerande. 
Som mycket är inom den alternativa världen. 
Och för att inte tala om våra fantastiska kroppar. 

Så efter det fick jag en behandling som hette HLT. 
Henriks ligament teori 

En egen specialbehandlingsform som han hade vidareutvecklat från ortobionomin. 
Och så blev det även vanlig ortobionomi oxå. 

Det är häftigt att man håller olika kroppsdelar i olika lägen där det inte gör ont. 
Det känns ingenting men ändå händer det en massa saker i kroppen. 

Ortobionomi går ut på att man håller kroppens delar i ett visst läge och då omdirigeras hjärnan att släppa taget om spänningar o låsningar. 

Jag gick kurs i ortobionomi hos dem för många många år sedan och jobbade själv lite med detta som komplement i mina behandlingar. 
Det är en fantastisk behandlingsform. 
Och det bästa med  behandlingstekniken är  att även alla som har mycket värk  klarar av den för det gör  inte ont  över huvudtaget. 

Win win 😜

Henrik skrev ut homeopat mediciner som ska hjälpa mig på min resa till ytterligare bättring. 

Och det bästa av allt är att de ska hjälpa mig att trappa ut mina andra mediciner som jag aldrig lyckats trappa ut p.g.a för kraftiga 
uttrappningssymtom. 

Så detta var första behandlingen av tre. 
Check på den 😜

Även maken fick sig en omgång som oxå den var lyckad. 
Han spelade bättre golf dagen efter och DET var det bästa av allt för honom 😜

Så efter vila på hotellet köpte vi med oss mat och satte oss att äta nere i hamnen och tittade på solnedgången i det glittrande havet. 

Sen var det go natt. 

Kram 
❤️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Lånad bild från deras hemsida
(null)
Utsikten från vårat hotellrum 








Nilla
2018-05-29 @ 15:44:49
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Så spännande ❤

Svar: Jättespännande 😀
Jag ska skriva om de två andra behandlingarna oxå.
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0