En sån dag i dag

(null)

Usch tvi för den lede 🤮
Eller vad säger man? 
Det lät bra i min hjärna just nu när jag skulle beskriva mitt mående. 😂

Denna veckan har jag trappat ut den sista av mina epilepsitabletter. 
Så nu är dem borta och det känns så skönt. Jag har aldrig gillat att äta dem, men inte klarat av att trappa ut dem förut.

Nu kom kraschen efter allt med fK, läkare och uttrappning av medicin.

Jag är heeelt slut. 
I onsdags kunde jag knappt stå upp för jag hade så dålig balans och jag orkade inte stå upp utan fick hålla mig i väggar o trappräcken m.m 
Det kändes som om jag skulle tuppa av även när jag låg ner. 

Så maken kom hem lite tidigare och tog hand om mig och gav mig lite mat. 
Det är obehagligt att vara ensam hemma när jag är så där dålig. 

Sen igår tyckte jag att jag var bättre, satt ute och åt lunch och var i min pysselstuga en liten stund. Men idag slog det till igen. 

Jag sov dåligt i natt och sen efter att ha pratat i telefon med en vän i morse tog jag helt slut igen. 
Hjärtat börjar slå ojämnt/dubbelslag och det brukar vara ett tecken på att jag är helt slut plus att när jag trappar ut medicinen brukar det bli så plus ont i bröstbenet. 
 Så det var bara att ligga helt tyst o stilla i mörkret ett par timmar innan jag kunde gå upp och få på mig kläder och göra lite gröt. 

Jag passade på att ta med en termosmugg med kaffe, en flaska vatten, mina färgpennor och mitt block som jag stämplat lite på upp så att jag slipper gå ner igen. 

Så nu kan jag ligga här tills maken kommer hem. 

Jag som trodde att vi skulle åka bort idag till min syster med familj och äta middag o sova över. 
Men tji fick jag/vi. 
Jag är glad om jag kan sitta uppe o se på tv i kväll. 
 
Men nu tänker jag ligga här hela dagen o vila för min sons flickvän kommer hit imorgon och vi ska pyssla lite. 
Sen är det middag ihop på kvällen med sonen och maken. 
Mysigt 😍

Håll tummarna att min plan funkar. 

Jag blir glad av att ligga o färglägga dessa söta små fåglar. 
Kan bli kort imorgon kanske. 

(null)

Ha en go dag 
❤️






Nilla
2018-11-03 @ 08:52:29
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Förstår att du kraschat efter allt men det gör det ju inte lättare för det. Hoppas du snart mår bättre. Kram

Svar: Ja jag piggar nog på mig snart igen.
Tack 😍
annicaslivvidhavet.blogg.se

Sylvia
2018-11-03 @ 17:51:21

Så trist när orken försvinner pga saker som bara borde fungera :( Skönt att du kunnat trappa ut mediciner, var epilepsimedicinen för ME? Har ju själv ME men har inte så bra koll på mediciner.
Fint du målar, har precis köpt mig några sådana pennor och övar lite, riktigt roligt. Skönt att kunna göra något litet även på sängvilar-dagarna. Må så gott, Sylvia

Svar: Ja man tycker ju att just dem borde förstå och hjälpa, inte stjälpa en.
Jag hade den för att min värk och att jag skulle bli lite piggare.
Så nu ska jag se om det blir någon skillnad.
Man vill ju inte äta mediciner i onödan.
Tack, ja visst är det roligt och rogivande att måla.
Vad roligt att du oxå börjat.
Ha det så gott 😀
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0