Body butter


Nu har jag gjort eget body butter. 

(null)

Det ser ut som om jag har bakat, men det jag har gjort är ett kroppssmör som man smörjer in huden med så den blir mjuk o go. 

Detta är såå himla roligt att göra. 

När jag hade vilat upp mig (typ en vecka) efter att jag gjort min bivaxolja fick jag energi till att göra dessa body butters. 


(null)

Börjar med att blanda sheasmör, mandelolja och eteriska oljor. 
Denna gången blev det apelsin och  eukalyptus för det var de jag hade hemma. 
Men det det luktade jättegott!!
Eukalyptus är ju inte fel så här års i förkylningstider. 
Fast det var bara lite eukalyptus för att friska upp doften lite. 

(null)

Sen var det bara att börja vispa!!! 🤪

(null)

(null)


(null)
Ser ju precis ut som vispad grädde 😋

(null)

Sen var det bara att fylla på burkar och göra etiketter 😄

(null)

Tjingeling!
😍


Nilla
2019-01-30 @ 14:47:59
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Oj så duktig du är :-)

Svar: Tack snälla!!!
Det är jätteroligt 😀
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0