Underbar bok

Igår låg jag och läste i min underbara bok som heter 
Blåbärssnår, äppelskrutt och rabarberskugga 
Av My Feldt

Jag fick denna boken av min dotter när jag fyllde år. 
Tack gumman! ❤️ 

Det är en bok med recept på saft, sylt, kakor o bullar bl.a från hennes uppväxt med sin mamma o mormor. 

Det är blandat med recept och korta fina härliga små historier om hennes liv. 
Hon skriver så vackert. 

T.ex skriver hon så här om ett minne med hennes mormor.

Vi säger att minnen finns i dofter och i smaker, jag vill påstå att de finns i kroppen, de är bara doften som utlöser dem. Det är i kroppen de etsar sig fast likt s:et på rutan och varje gång man andas mot det kommer s:et tillbaka. 
My Feldt 

Hon har skrivit s:et i imman på fönstret. 
Sen är det så himla vackra bilder och teckningar i den. 

Det är verkligen en feelgood bok. 
Vilket jag behövde igår. 

Tips till er som vill läsa något vackert och inte är jätterädda för socker. 
För det är många recept på saft, sylt, kakor, bullar  m.m  med socker i. 
Tänker tillbaka på min mamma, mormor,  farmor och faster när vi plockade bär och saftade och syltade för fulla muggar när jag var liten . 

Innan jag blev sjuk var jag en bullmamma 😍

Nu har Findus fått ta över kanelbullarna här hemma när inte min mamma kommer med sina goa hembakade kanel/kardemumma doftande bullar. 
Jag bakar fortfarande någon gång ibland när energin finns, fast sådant som går fortare o lättare än bullar. 

Jag älskar verkligen kaffe och kanelbullar 
❤️

Hör här vilka härliga recept det finns i boken. 

Syrenblomssaft, jordgubbsbakelse med rabarber, rabarber- och vaniljbullar, citronkakor med vallmofrön, Margaretas blåbärspaj, sommartårtor med fläder och jordgubbar, rabarbermakroner, brysselkex med ros- och syrenblomssocker. 
Oj oj oj vad mycket gott. 

Jag mår bra bara av att ligga o läsa o titta på alla vackra bilder och teckningar. 

Jag har velat testa på att göra syrenblomssaft nu några år men inte fått tummen ur än. 
Kanske det blir så denna sommaren. 
Jag och mamsen kanske kan göra det 
😍

(null)

(null)

(null)

(null)


Hoppas det är okej My Feldt att lägga ut bilder så här men jag skriver ju att det är du som gjort boken så tänker att jag bara sprider glädje om denna fina boken. 😀😍

Ha en go dag
Kram 
❤️🎂













Hanna
2019-03-10 @ 22:15:02
URL: http://hannaslillaliv.blogg.se

Det låter som en väldigt härlig bok! Den skulle jag kunna tänka mig att bläddra runt i! För även om jag inte orkar att läsa mer än bildtexter så är det trevligt att titta på bilder och drömma sig bort!

Svar: Ja visst är det. Man behöver drömma sig sig bort ibland.
Du får lägga den i din önskelista 😜
annicaslivvidhavet.blogg.se

Hanna
2019-03-10 @ 22:16:08

Ps jag älskar oxå kaffe och kanelbulle!
Pappa gör riktigt goda kanelbullar! Problemet är att han gör dem för sällan! ;)

Svar: Visst är det gott!!!! 😋
Kram till dig 😍
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0