Sol vind o vatten

Nu är vardagen tillbaka igen. 

Maken har haft fyra härliga semesterveckor. 

Efter mycket återhämtning lyckades vi komma iväg på en tur till. 

Semestern avslutades med två dagar ute på sjön. 
Vi fick åka med våra goa vänner S o P i deras segelbåt. 
Vi lyckades träffa in två dagar med toppenväder. 
Inte illa för att vara denna sommaren. 
Det var både strålande sol och lagom vind. 

De' ni 😜

Vi mönstrade på i Skärhamn där vi övernattade i hamnen. 
Det är så himla mysigt där. 
På kvällen gick vi bort till ett mysigt litet ställe med tapas. 
Äntligen kom jag till en tapas restaurang. 
Det har jag velat i flera år. 

Jag hade inte min rulle med mig men det gick bra ändå att gå några hundra meter. 
Den låg i en liten sjöbod på kajen så vi kunde sitta o titta på alla båtarna. 

Dagen efter seglade vi till Mollösund och där stannade vi till och åt lunch. 
Även här på kajen med utsikt över havet och alla båtar. 

Vi älskar verkligen den här miljön och har haft egen segelbåt i många år, ända sen barnen var små "nu 27 o 23 år". 
Fast vi sålde den för flera år sedan. 
Så det är så mysigt när vi får åka med ut. 

Det var en gångtur på några hundra meter till stället där vi skulle äta och när vi kom fram dit tog jag helt slut. 
Jag fick lägga mig ner på soffan vid bordet och trodde att om jag fick vila en stund tills maten kom kunde jag sätta mig upp och äta tillsammans med de andra. 
Men se det gick inte. 
Maken fick leda mig tillbaka till båten och sen kom P med min mat till båten där jag kunde ligga och äta min mat. 
Det var en jättegod havets Wallenbergare. 

Min energikvot var visst slut. 
Men det var ju en sådan härlig miljö och härliga människor runtomkring mig som hjälper mig så det blev en bra upplevelse ändå. 

Jag är så tacksam att jag omges av så goa människor  ❤️ inklusive min make ❤️ som gör att jag kan följa med ut på saker nu. 

Seglatsen hem igen var underbar. 
Jag låg nerbäddad under ett täcke och halvslumrade och bara njöt. 
Låg även nere i båten och sov en stund. 

Så semestern slutade på ett underbart sätt. 

Nu är det återhämtning igen. 
Men vad gör det. 

Skepp Ohoj 😜
Kram
😍

Emelie
2017-08-17 @ 08:54:25

Den här Fanta&Banan installationen - är det er nya dekoration som du tar med dig lite vart du än går och piffar till det... ;)
Ser ut som underbara dagar! Vilket gäng du har omkring dig!!! Hurra för det <3 Återhämta nu och försök hitta den där handbromsen <3<3<3

Svar: Hahaha japp 😜 visst är det dekorativt 😜
Ja jag har många goingar runt mig, inklusive dig 😍
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0