Underbar måndagmorgon!!!

Vilken härlig morgon det är idag. 


Det är alldeles lugnt o stilla. 
Solen skiner och det är varmt i skönt. 

Efter att jag har druckit mitt morgonkaffe i fred och tittat på Nyhetsmorgon åt jag frukosten ute vid poolen. 

Sen blev det ett dopp och lite uppmjukning av kroppen. 

Den vill inte hänga med på morgonen. 

I helgen har vi varit på kräftskiva. 
Det var jätteroligt. 
Det var de årliga lekarna och i år var det luftgevärsskytte,  kasta boll i nät och pilkastning. 
Jag var med på alla. 
Enligt mig var jag vinnaren för jag orkade göra alla tre sakerna. 
Men poängmässigt var det visst en annan. 
Men vem bryr sig om regler 😜
Jag har ju mina egna  regler o mål. 

Jag var så pigg och jag var med och åt kräftor, drack gott, sjöng snaps visor, andra sånger och åt efterrätt.  
Flera stycken tyckte det var så roligt att se den gamla Annica igen. 
Och vet ni? Det tycker jag med. 
De ser stora framsteg sen förra året. 

Sen tog det stopp och jag gick o la mig i en intilliggande friggebod och bara njöt av hur mycket jag hade orkat. 
😍😍😍

Gårdagen spenderades i sängen nästan hela dagen och på kvällen blev det några avsnitt med Game of thrones. 
Vi är bara på säsong tre så vi har mycket nöje framför oss. 

Tjingeling 
😜




Sylvia
2017-08-22 @ 10:29:48

Vi känner ju inte varandra, har inte ens haft ork att kommentera tidigare men ändå blir jag så glad för din skull. Kanske för att jag är i samma sits, eller jag har ingen diagnos än (lång väntetid till Stora Sköndal) men mitt liv ser lika ut.
Att se hur du blivit bättre ger hopp :) Berättade för maken att jag läser en blogg om en kvinna som skaffat elrullstol och att det verkar så himla bra. Han tyckte jag skulle beställa en på en gång. Men se då tog det emot, blev för verkligt hur jag mår, knasigt.
Oj, blev långt det här, men ville bara tacka för den inspiration och livsglädje du bjuder på. Hälsningar Sylvia

Svar: Hej Sylvia!
Tack!
Vilka fina värmande ord. Jag blir så glad när jag kan sprida glädje, hopp och inspiration. Jag tänkte och kände mig precis som du gör nu.Jag kunde ju låtsas att jag inte var så sjuk om jag inte behövde en rullstol m.m.Det tog väldigt lång tid för mig att bearbeta det oxå innan jag fick tummen ur.Men jag har inte ångrat det en sekund. Jag kan ju vara med ute mycket mer och spara på energin så att jag inte tar ut mig fullständigt.Så jag förstår dig om du tvekar. Hoppas du får tummen ur ;) Jag skrev en del om hur jag tänkte innan elrullen kom in i mitt liv. så om du går bakåt i tiden på min blogg kan du läsa lite.Minnet är ju som det är men jag har nog haft elrullen ett och ett halvt år, ;) Hoppas att du snart får komma till Stora Sköndal, det blir ju lite lättare när man fått en diagnos som man kan förhålla sig till och kunna visa upp i olika sammanhang där det behövs.Plus att kunna få hjälp med att må bättre.Så tack än en gång för dina värmande ord.Ha en go dag :) Vi kanske syns igen ;)
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0