Superwoman har däckat

Nu tog visst orken slut. 


Jag som trodde att jag nästan hade blivit frisk. 
Men det hade jag visst inte. 

Jag har varit igång lite mer än vanligt nu under ca två veckor med besök här, sovit över hos min syster, hjälpt min mamma med lite saker. 

Men det som tog knäcken på mig denna gången blev lite gräsklippning. 

Jag lyckades klippa gräset i våran trädgård, fast i omgångar och det är inte stora gräsmattor men det tog mycket kraft av mig eftersom jag inte är så stark. 
Men det var så skönt att få anstränga mig så att jag blev svettig. 

Men jag gick över gränsen när jag jag fick ett samtal från Skatteverket om att jag hade gjort fel, IGEN!!!!

Jag hade ringt Skatteverket och fått hjälp så att det skulle bli rätt denna gången. 
Jag hade honom i luren och fyllde i allt som han sa under tiden för att det inte skulle bli fel. 
Sen skickade jag in det. 
Han avslutade med att denna gången blir rätt. 

Så fick jag alltså ett samtal från en annan från sk. Och han sa att jag hade gjort fel. 
Då brast det för mig, jag som så sällan blir arg fick ett utbrott. 

Jag sa som det var men han sa bara nja så är det inte. 

Det är så att jag har ju haft ett företag innan jag blev för sjuk för arbeta och då  jag lade ner min firma 2012. 

Det blir fel mellan Skatteverket o försäkringskassan varje år. 

Så jag förklarade för sk. att jag kan ju inte ta upp något på ett företag som inte finns. 
Men jodå det tyckte han från sk. 
Hur tänker du då undrade jag. 
Jo du måste ju ta upp din inkomst från fk. 
?????????

I vilket företag??
JAG HAR JU INGET!!!!!!

Det finns ju inget företag att ta upp det i och om jag låtsas som det får jag ju betala skatt o sociala avgifter på det. 

Alltså de vet ju inte ens själva hur man ska deklarera det. 
Det beror på vem som svarar där. 

Jag orkar inte med att vara sjuk med alla dessa turer med sk. o fk.

Han skulle kolla upp detta o återkomma till mig sa han. 

Hoppas han frågar någon som säger samma sak som han som hjälpte mig att fylla i "rätt" i min deklaration. 

När jag slängt luren i örat på honom var jag så arg att jag gick ut o klippte gräs i vårat diket vid tomten och där efter åkte jag in på ett yogapass. 

Hade jag inte varit så arg hade jag ju givetvis känt att jag inte orkade detta men adrenalinstinn som jag var kände jag inte detta utan behövde få ur mig ilskan. 
😡😡😡
Det är väl inte så konstigt att det brister när de har bråkat med mig i FEM år. 

Snart orkar jag inte vara sjuk enligt det svenska systemet vi har. 

Så det kanske inte är så konstigt att jag ligger här kraschad, yr, illamående, utmattad, hjärntrötthet och värkig. 

Jaja, superwoman är tillbaka om ett tag igen. 

Jag har mailat och bett om att vi ska mailkontakt istället. 
Det kräver lite mindre energi i alla fall. 

Ni som undrar så hade jag även lämnat kommentarer om hur allting låg till. 

Hoppas ni har det lite roligare än vad jag har nu. 

Hej så lång 

😡😠😨🤢
😴😴😴





Hanna
2017-05-11 @ 23:02:24
URL: http://hannaslillaliv.blogg.se

Usch och fy! Det tar så sanslöst mycket energi all kontakt med myndigheter och sjukvård osv. Energi vi inte på långa vägar har. Man måste verkligen vara frisk för att orka vara sjuk.
Hoppas verkligen att det löser sig med Skatteverket nu! Håller tummarna för det.
Jag har det inte så roligt jag heller. Blir sämre och sämre i vanlig ordning. Orkar inte med detta... :( men har inget annat val än att kämpa vidare. Kram

Svar: Jag följer dig på din blogg Hanna och jag tycker så synd om dig.Som du kämpar.
Jag hoppas verkligen att det vänder lite grand för dig även om du inte känner det så nu.
Mirakel händer <3 <3 <3
kram
annicaslivvidhavet.blogg.se

Nilla
2017-05-12 @ 11:20:41
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Nej men fy så jobbigt. Det är ju bättre att mejla för då har man något att visa om de säger att de inte svarat så men sedan min tid som ekonom så vet jag att skatteverket inte gärna svarar skriftligt. Kram

Svar: Ja man blir ju trött på dem.Som ekonom kanske du förstår dilemmat.
Det handlar ju egentligen bara om att det är fel i systemet mellan skatteverket och försäkringskassan.
Men de vet ju inte själva hur man ska fylla i det och det är ju det som är så frustrerande.
Hur jag än gör så gör jag fel.
Hahahahaa, jaja det löser sig nog bara de bestämmer sig för vilket jag skall fylla i.

annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0