En go höstdag

Nu har jag varit på morgonpromenad ner till havet (100 m) med Messi som sällskap. 


När jag kom upp igen låg min tidning Lantliv i brevlådan. 

Yess!!!

Alltid lika mysigt när man får en tidning i brevlådan. 

Jag prenumererar på denna och på Yoga world för tillfället. 

Så nu har jag satt mig på övervåningen med en kopp kaffe och ska läsa den. 

Det var julnumret som kom denna gången. 
Jag som älskar julen tycker det är jättemysigt att den kom redan nu. 

Sen är det ju praktiskt för jag måste ju göra allt lite pö om pö och då hinner jag med mycket av det jag vill göra. 

I dag är det en lugn stilla dag. 
Flaggorna hänger rakt ner. 
Det är molnigt och en grå mysig höstdag. 
Perfekt för en liten promenad och sen in o lägga sig på soffan. 

Jag tycker om när det skiftar i årstiderna. 
Det hade varit så tråkigt att bara ha en årstid. 
Varje årstid har sin charm. 

Nu går allt till vila inför hösten o vintern. 
All växtlighet går tillbaka ner till moder jord för att förmultna och omförvandlas och bli till ny näring inför nästa år. 

Det är så vackert nu när alla löven blir gula, röda, orangea o bruna. 

Vi människor borde också trappa ner på tempot o vila mer den här mörka årstiden. 
Men tyvärr är det svårt i dagens samhälle. 

Det är i alla fall något positivt med att inte kunna jobba utan att man kan gå i ide och vila. 

Bilderna nedan är när det var fint väder i fredags. 
Jag tog frukosten med mig ner till havet och satt där och njöt. 
Jag fick inspiration och skrev ett litet tal till 50 åringen som vi firade på lördagen. 

Jag håller fortfarande på att återhämta mig efter helgen och idag är det ju fredag och ny helg på gång. 

Andas in andas ut ❤️

Ha en go dag 
Kram kram
😍






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0