Gluten,mjölk o vitt socker

Jag skulle ju testa att vara utan dessa saker för att se om jag mådde bättre utan dem. 


Men nu har jag varit utan dessa i en månad utan att jag märkt någon skillnad. 

Nästan så jag känt mig lite sämre med energin och min mage har krånglat ändå.

Sen känns det som om min kropp mår bättre om jag äter lite varierat istället. 
Lite gluten, lite vitt socker och nästan inga mjölkprodukter. 

Jag vet att man ska vara utan gluten tre till sex månader för att det ska ge resultat. 

Men jag är ju inte gluten intolerant i riktig mening för jag har kollat mig för det. 
Jag har testat att vara utan gluten i fyra månader en gång förut utan resultat. 

Jag äter ju nästan inga mjölkprodukter ändå och väldigt lite vitt socker. 

Så det är väl inte det min IBS bråkar om. 

Så jag får fortsätta leka detektiv. 
Det är sannerligen inte lätt när man tål vissa saker ibland och ibland inte. 

Men som min lärare i zonterapi o akupressur    alltid sa. 
Vem har sagt att allt ska lätt. 😜

Ska kika lite på det här med foodmap. 
Men det är ju samma där vissa tål vissa saker andra inte. 

Sen går jag ju lite efter det här med ayurveda. 
Dem har mycket som är bra för mig. 
Jag har flera kokböcker därifrån och vet att jag är en vata typ så att jag kan äta efter det. 

Det är bara det att det inte alltid är så lätt när orken tryter. 
Sen är en Vata typ en sån som har svårt med att hålla på sina rutiner. 😜

Ja ja, jag tänkte att ni ville ha en uppdatering på vad som hände. 

Så nu börjar jag igen med ayurvedakosten. 
Så mycket det går. 


Skam den som ger sig 
😜😜😜



Anonym
2017-10-04 @ 16:14:35

Det är svårt att hitta rätt.... å minst lika svårt att bara hålla sig till det som funkar...,när det funkar😅 Kram Lisali

Svar: 🤣 eller hur
annicaslivvidhavet.blogg.se

ME alltidvila
2017-10-08 @ 02:07:52
URL: http://mealltidvila.blogg.se/

Det är svårt det där... Jag har massa matintoleranser men ska tåla gluten enligt test. Äter ändå väldigt lite gluten men ska försöka ta bort det och testa. Samma med mjölkprodukter. OM det funnits något att bara dricka så hade jag valt det lätt och slippa alla kostråd hit och dit. Kramar <3

Svar: Ja eller hur! Tänk dig en liten shot varje morgon 😜
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0