Käringön ❤️

Efter en veckas vila, mestadels i sängen, har vi varit ute på Käringön och firat en go vän som fyllde 50 år. 


Man fick åka färja från fastlandet från Tuvesvik  alldeles rak över från Gullholmen. 

Bohusläns skärgård är verkligen den vackraste i hela Sverige. 
Jag är inte alls partisk 😜

Sen körde den ut till Käringön. 
Det tog ungefär 30 minuter. 

Jag hade ju min lille elrullstol med mig så att jag kunde följa med på detta äventyret. 

Jag är så tacksam för att jag har "Rulle" 
Jag hade ju inte orkat följa med på detta annars. 

Det var en övveraskning för femtioåringen och flera av gänget, inklusive 50 åringen, var redan där ute. 
Jag och min man fick nöja oss med en övernattning för jag skulle inte orka två. 

Så när vi gick av färjan hade de lurat ner honom till bryggan och vips så kom vi där 😜
Han blev jätte glad över att se oss, för de hade sagt att jag tyvärr inte kunde åka med. 
Vilket inte är så ovanligt, så det var inte konstigt alls. 

Det blev en helt fantastisk helg. 
En av oss tio hade ett hus där ute som vi bodde i allihopa. 
Jag och min make fick en hel lägenhet i källaren helt för oss själva så att jag kunde dra mig tillbaka o vila i lugn o ro i mellan åt. 

De är så måna om mig och gör det allra bästa för mig så att jag ska kunna vara med. 

Jag är sååå tacksam för alla mina goa vänner som hjälper till så jag kan vara med. 

Det blir ju så att det är de vännerna som blir kvar när man blir sjuk. 

Vi började på Peterson krog med en fantastiskt go fisksoppa och vin. 

Sen blev det en promenad runt ön bland alla de fina gamla pittoreska husen. 

Jag körde med med Rulle. 
Han går överallt, över berg och upp o ner i de smala gränderna. 
Han bara rullar på överallt. 
Jag körde i diket en gång för det var ju så mycket att titta på, Hahaha 

Jag har ju den kraftigaste av modellerna av Eloflexrullstolarna eftersom jag är ute i dessa miljöerna. 
Men den är lika liten o smidig som de andra modellerna. 
Länken till Eloflex  finns här nedanför. 


Sen var det dags för mig att sova middag. 
😴😴😴

Helgen förflöt i goa vänners lag med go mat, skratt och kärlek. 

Jag fick "ligga runt" som vanligt på olika soffor i mellanåt och med vila nere i våran lägenhet. 
Så det var så ME/CFS vänligt det bara gick. 

Så nu är det återhämtning som gäller. 

Ligger här med yrsel, illamående, utmattning och förkylning. 
Men det tar jag gärna. 
Nu njuter jag av minnena av helgen. 

Kram kram
❤️


 

Eloflex
Sylvia
2017-10-16 @ 16:17:07

Så underbara vänner som gör vad dem kan för att du ska kunna få vara med.
Jag skrev för ett bra tag sedan att jag oxå skulle beställa en eloflex. Det tog så emot, ville inte att det ska ha gått så långt att rullstol behövdes. Men nu så har jag en :) Alltså vilken frihet. Så löjligt glad över att kunna komma ut lite igen. Jag och maken promenerade igår. Stackaren blev påkörd några gånger av mig, behöver öva lite ;) Trött som attan blev jag efteråt men lättar nog när jag lärt mig köra lite bättre.
Må så gott. Sylvia

Svar: Ja dem är underbara.
Bra där!
Vad roligt att du kom över den där känslan.

Hahaha känner igen det där med att köra över maken 😜😜😜
Men man lär sig.
annicaslivvidhavet.blogg.se

Nilla
2017-10-16 @ 20:21:17
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag läser om dina fina vänner. Så härligt att du kunde följa med. Kram

Svar: Ja det blir jag med 😍
Hoppas du oxå har goa vänner. 😍
annicaslivvidhavet.blogg.se

Anonym
2017-10-20 @ 06:16:42

Ja, vänner i nöd och lust. Om dom inte finns där när det är dåligt så är det inga riktiga vänner. Kram

Svar: Nämen precis så.
Kram
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0