Fortfarande dipp 😱

Jag har fortfarande inte tagit mig upp till min vanliga nivĂ„. 
Jag Ă€r inne pĂ„ den nionde dagen nu. 
Inte kul 😱

Denna gĂ„ngen tar det ovanligt lĂ„ng tid för mig att Ă„terhĂ€mta mig 
Ligger mesta delen av dygnet i sĂ€ngen. 

Ibland Ă€r det allt motigt för mig oxĂ„. 
Jag brukar ju vara positiv för det mesta. 
Fast det Àr bra att bryta ihop ibland och fÄ ur sig ..........(hittar inte ordet).

En bidragande faktor Ă€r nog att försĂ€kringskassan har hört av sig angĂ„ende min 4:de ansökan om sjukersĂ€ttning. (Sjukpension)
Jag ansökte i mitten pĂ„ mars. 
Det gÄr fort dÀr!

Jag har fÄtt en handlÀggare nu som ska börja titta pÄ mitt Àrende.
Eftersom jag bott utomlands med min man i Belgien i tvĂ„ Ă„r, ska visst min ansökan Ă€ven gĂ€lla detta. 
FastĂ€n jag inte jobbade dĂ€r utan var lyxhustru 😜
De ska ha reda pĂ„ allting som jag har arbetat med eller gjort sen jag var 16 Ă„r!!!!!!!!
Jag fattar verkligen inte vad de ska med den informationen till. 
FK sĂ€ger att jag kanske har rĂ€tt att fĂ„ pension Ă€ven dĂ€rifrĂ„n för att det Ă€r ett EU-land. 
Jag har ju inte jobbat dĂ€r sĂ„ jag tycker ju det lĂ„ter helt osannolikt. 
Fast jag tackar ju sjĂ€lvklart inte nej till det.  
SĂ„ mycket pengar som jag har förlorat pĂ„ att vara sjuk sĂ„ tar jag gĂ€rna emot allt jag kan fĂ„ i sĂ„ fall. 

Jag trodde ju att det var fel frĂ„n första början sĂ„ innan jag började fylla i pappren ringde jag henne och frĂ„gade. 
Men vilken hjÀrndimma jag hade.
Hon förklarade hur jag skulle fylla i blanketterna men jag fattade inte vad hon sa. 
Jag blandade ihop allting. 
Det slutade med att min man fick ta över samtalet. 
Tur att han var hemma. 
Han fick Ă€ven hjĂ€lpa mig att ta reda pĂ„ och fylla i blanketterna för mig. 
Tur att vi varit ihop i 32 Ă„r. 
Han har ju varit med om alla turer som det 
blivit genom Ă„ren. 

Det var dĂ„ det blev sĂ„ uppenbart nĂ€r jag sĂ„g det pĂ„ papper hur lĂ€nge jag har varit sjuk. 
Jag insjuknade redan för 19! Ă„r sedan, 1999.

Sen dess har jag kĂ€mpat pĂ„ med att försöka gĂ„ tillbaka till arbetslivet. 
Det har ju gĂ„tt sĂ„ dĂ€r. 

TĂ€nk om jag hade vetat och fĂ„tt rĂ€tt diagnos redan dĂ„, dĂ„ hade jag ju inte kĂ€mpat pĂ„ sĂ„ som jag har gjort och dĂ„ hade jag nog inte blivit sĂ„ hĂ€r sjuk. 
Men jag brukar inte tĂ€nka bakĂ„t i vanliga fall för det gĂ„r Ă€ndĂ„ inte att göra nĂ„got Ă„t eller föra nĂ„got gott med sig. 
Men det blev sĂ„ himla uppenbart nu. 
SĂ„ det Ă€r ju sjĂ€lvklart det som Ă€r en del av det som har sĂ€nkt mig denna veckan. 

Tur att jag har tvĂ„ vĂ€nner som ska hjĂ€lpa med fK denna gĂ„ngen ❀
Efter sĂ„ hĂ€r mĂ„nga turer med FK vill jag inte ens öppna kuvert frĂ„n dem. 
Vill inte ens se dem i min brevlĂ„da. 
TĂ€nk att de ska fĂ„ ha en sĂ„dan makt över oss sjuka. 

Men jag ger inte upp!!!!
Jag ska ha det som jag har rĂ€tt till. 

Mina vĂ€nner ❀ sĂ€ger att de driver detta Ă€nda upp till högsta domstolen eller EU-domstolen eller vad som Ă€r högsta instans för sĂ„dana hĂ€r Ă€renden. 
Det mĂ„ste bli ett slut pĂ„ denna hĂ€xjakt som det blivit pĂ„ sjuka och svaga mĂ€nniskor i vĂ„rat samhĂ€lle. 
😱😡
Vill man ens bo i Sverige nu för tiden?

Oj vad jag gick igĂ„ng pĂ„ detta. 

Det jag ville sÀga i början pÄ detta inlÀgget var ju att detta lilla kuvert frÄn fK har nog med mitt mÄende att göra.

Nog!!!!!!!
Det har det!!!!
😡

Hoppas ni har en bĂ€ttre dag Ă€n jag. 
❀

(null)
Ska göra nĂ„gra smĂ„ yoga övningar om en stund och meditera. 
đŸ˜‡đŸ˜â€ïž









Nilla
2018-08-14 @ 20:43:01
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Det Àr galet vad FK kan pÄverka vÄr hÀlsa. Hoppas snart det vÀnder för dig. Kram

Svar: Ja eller hur 😱
annicaslivvidhavet.blogg.se

Jenniey Love
2018-08-15 @ 12:16:56
URL: http://prinsessanjenniey.blogg.se

Att kÀmpa mot FK pÄverkar otroligt mycket pÄ hÀlsan. Jag ska ansöka om AktivitetsersÀttning snart igen. Men RÀdslan och paniken inför Fk-striden kom redan i vÄras vilket skapat kaos i kroppen. Man hinner verkligen knappt andas ut innan det Àr dags för strid igen:(

Hoppas det snart vÀnder till det bÀttre för dig.
Massa styrkekramiz<3

Svar: Tack 😍
TyvÀrr inte.
Tog in posten idag och dÄ lÄg brevet dÀr.
FK bedömer att jag inte kan fÄ sjukersÀttning.
Ska inkomma med nĂ„got mer om jag inte hĂ„ller med dem 😱
Lycka till för dig 😍

annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

VÀlkommen till mitt Àlskade liv bland snÀckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0