regnbågslandet <3

I går morse fick våran älskade katt Balder somna in. ♥
Jag saknar honom redan så ofantligt mycket.
 
Men så fick jag höra något fint i dag av min syster och det är att katterna kommer till regnbågslandet.
Dem vandrar över regnbågsbron till regnbågslandet.
Det lät väl fint.
 
 
 
 
Min syster o syster dotter M hade visst läst en dikt om det när dem begravde sin lille hamster.
 Här har jag hittat den och delar med mig av denna fina dikten som är skriven av 
 Paul C. Dahm 
 
 Det finns en bro som förenar Himmel och Jord. 

Den kallas för Regnbågsbron, tack vare dess många färger. 

Vid denna sida av Regnbågsbron, finns ett land med ängar, kullar och dalgångar med frodigt grönt gräs. 
 
Det finns alltid mat och vatten, och varmt vårväder. 
De gamla och svaga djuren blir unga igen. 
De som har blivit skadade görs hela igen. 
När ett älskat djur dör, kommer djuret till denna plats. 
De leker hela dagen med varandra. 

Men, det är en sak som saknas. De är inte tillsammans med den speciella personen som älskade dem på jorden. 
 Så, varje dag springer de och leker, tills den dagen kommer när någon plötsligt slutar leka och tittar upp. 
Nosen rycker till, öronen reses, ögonen stirrar, och denna rusar så plötsligt från gruppen. 
Du har blivit upptäckt. 

Och när du och din speciella vän möts, kramar ni om varandra lyckliga att återförenas,
för att aldrig mer skiljas åt. 

Ditt ansikte kysses igen och igen och igen; 
din hand smeker åter det älskade huvudet, 
och du tittar åter igen in i ögonen på ditt tillitsfulla djur, 
som så länge varit borta från ditt liv men aldrig frånvarande i ditt hjärta. 

Sedan går ni tillsammans över Regnbågsbron, för att aldrig mer skilja åt....
 
♥♥♥
 
 
 
Gå nu över den fina regnbågsbron och vänta på oss till vi kommer så vi kan gosa igen. 
Saknar dig så otroligt mycket.
 
Det finns dem där som du kan få vara med precis som du var här hos oss. Du behöver inte busa och springa omkring o leka. Utan bara få vara med och få vara nära som du älskade så mycket. Det finns alldeles säkert en sån där go häck som du kan ligga i skuggan under och bara mysa.
Eller ligga under en sprayhood på en segelbåt. Nu kan du välja precis vad du vill.
 
 
 
Puss o kram på dig kompis. Vi ses om många många jordelivs år men för dig går nog tiden fort.
 
 
Du fattas oss
♥♥♥
 
 
 
 
 
 
 
 
Therese Åström
2015-04-30 @ 16:46:22
URL: http://tessiluskan.blogg.se/

Vilken fin dikt. Hoppas verkligen det stämmer att vi får återförenas med både våra kära människor och djur på andra sidan.

Svar: klart det stämmer :)
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0