Mysig dag på Stora Holm Säteri

Idag har jag haft en jättemysig dag med min vän J.
Vi har varit iväg till ett ställe på landet ( Stora Holm Säteri) där det finns lite
olika butiker och ett café /restaurang (Franska skafferiet).
Hon fick vara chaufför och mot slutet fick hon även bli min 
personliga assistent ;) 
 
Vi fick shoppat en hel del saker som dukar, köksförkläden, strandväska,
lampskärmar en stor kruka med timjan som jag har inne på bordet.
Så nu doftar det ljuvligt här hemma.
 
Det är två fransmän som driver cafét o restaurangen där vi fikade.
Och den ene fransmannen var ju bara så himla rolig.
Han babblade på på franska till oss och vi fattade nästan ingenting.
Han babblade om en massa kärlek för vi köpte en av varje sorts muffins  
och en smörgås som vi delade på så att vi skulle orka smaka av flera sorter.
Så han trodde nog att vi var ett par, trodde vi i alla fall. hahahaaa
Vissa språksvårigheter var det ju ;)
Jag kan ingen franska mer än merci.
Så han skulle ju i princip kunnat sagt vad som helst till oss.
Han var väldigt charmig och pratade med hela kroppen och
 bakade väldigt goda muffins. 
  
 
 
Erika som driver butiken ville inte vara med bild 
Men namnet fick gärna vara med på bild ;) 
 
Det är en tax som heter Nora som brukar ligga i en liten barnsäng i Butik Stora Holm
men som hade ledigt idag tyvärr. Hon hjälper till att samla in pengar till barncancerfonden.
Självklart sponsrade jag detta även om jag inte fick klappa och gosa med henne idag.
Vilken duktig liten vovve ♥
Hon brukar även bjuda sina hundkompisar på godis. 
 
 
Så här blev timjan när den kom i en kruka.
 
 
Den här käcka stora strandbagen köpte jag som är plastad inuti och tvättbar.
Göör smart ;)  
Jag köpte den i outleten där de säljer saker från förra årets kollektion och då till en billigar peng.
Så när jag kom hem till maken sa jag att jag hade tjänat pengar i dag. ;) 
 
Jag o J köpte oss var sitt förkläde också så nu kan vi vara riktigt snygga i köket.
Och skulle vi glömma att ta av oss det när det kommer gäster gör det ju ingenting,
då säger vi att det är en tunika istället ;) 
 
 Och så denna lilla söta lampskärmen. 
 
Här kan ni gå in och titta på detta mysiga stället om ni vill. 
 http://www.storaholmssateri.se/
 
Så idag blev det en jättemysig dag.
Mitt energikontot är fyllt till brädden nu.
Tack goa J för ditt sällskap och att du gjorde det möjligt
för mig att ta mig ut en stund.
 
Hoppas ni också har fått en bra dag.
kram kram 
 
Fanny
2016-03-31 @ 19:43:36
URL: http://trotsalltarjagstark.blogg.se

Åh vad roligt att du kom iväg! :D <3

Svar: Ja det var jätteroligt och mysigt. <3
annicaslivvidhavet.blogg.se

Emelie
2016-04-01 @ 12:27:30

Han kanske bakar muffinsen med hela kroppen också, därför de var så goda... ;)
Vad fint och städat du har på ditt nattduksbord också, har du fått ordning på bokhögarna nu eller? :P
Härlig dag ni har haft <3
Kramar

Svar: Ja han gjorde nog det, hahahaha Ja visst har det blivit rent o snyggt på mitt nattduksbord, nu kan jag se det ;)
Och ordning på bokhögen har jag också. Börjar bli lite ordning på torpet här ;)
kram kram <3
annicaslivvidhavet.blogg.se

Hanna
2016-04-02 @ 00:07:24
URL: http://hannaslillaliv.blogg.se

Det är nästan lite läskigt! Vi tänkte oxå åka dit till Stora Holms säteri och fika idag, men det blev inte. Hoppas på en annan dag istället!
Trevligt att du kom iväg :)

Svar: Jasså, synd att ni inte kom iväg. Det är jättemysigt där ute.Hoppas ni kommer i väg en annan dag då :)
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0