Inlägg till inlägget om Malin Berghagen.

Hej igen! 


Jag måste skriva ett tillägg till mitt blogginlägg som jag skrev här förut. 

Jag fick en kommentar på det att "det lät jobbigt" 

Och när jag svarat på det insåg jag att jag skriver mycket om det positiva i mitt liv och utelämnar mycket annat. 

Meningen är ju att jag ska skriva hur det är att leva med ME. 

Fast jag tänker ju och fokuserar ju på det som är positivt och vad jag har gjort i stället för på det negativa. 

Men egentligen blir det ju en skev bild av hur hela min verklighet ser ut. 

Svår balansgång med min blogg. 

Det var därför jag hade med mig min make när jag för fem år sedan gick på en massa utredningar på vilken nivå jag låg på. 

Tur att han var med och sa hur min verklighet såg ut på riktigt. 
😜

Så min dag har sett ut så här efter att jag var och yogade med Malin Berghagen igår kväll. 

Jag vaknade i morse med huvudvärk, förkyld, utmattad, som sockerdricka i hela kroppen. 
IBS:en spökar med värk och kramp i mage/tarm 

Jag har spenderat hela dagen i sängen förutom att jag har 

Gjort mig en frukostsmothie 

Legat i sängen 

Klätt på mig

Varit ute i trädgården och andats frisk luft en kvart tjugo minuter. 
Klippte av tre grenar på gamla tomatplantor. 

In o la mig på sängen

Knäppte loss och tog av plasten på mitt lilla växthus. 
Det väger inget och nästan gled av. 
Så det ser nog jobbigare ut än det var. 

Matt yr o illamående gick jag in o la mig. 

Tog en bit mat i kylskåpet. 
La mig och åt.
Slötittade i mobilen. 

Och här ligger jag kvar ännu. 
Dödstrött. 

Jag skulle åkt till våran lilla mataffär och handlat lite mat till fredagsmiddagen men det får maken göra. 
Plan B 😜

Jag skulle köpt två höstblommor och några småpumpor till två ytterkrukor. 
Men det får bli en annan dag. 

Sen får vi se hur hur mycket hjälp jag blir till matlagningen. 

Men jag fick Yogat igår
😜😜😜

Ha en go fredagskväll 

Från gnällkärringen 

😴🤕🤧🤢
😍😍😍😍




Go frukostsmothie men usch vilken färg 😃
Fanny
2017-10-27 @ 22:26:12
URL: http://trotsalltarjagstark.blogg.se

En klassiker att man skriver utifrån hur man själv ser på det! Är man positiv så är man 😀 Sen tänker man inte alltid på att folk inte kan läsa mellan raderna - vad man egentligen menar! (Oavsett om det är friska eller sjuka människor som läser).

Eller att andra inte förstår att man vilat resterande av dagen - förutom när man tog den där bilden till Instagram och ville visa glädje i livet.

Så hade vi skrivit ut exakt hur vi mår hela tiden - DÅ hade vi varit gnällkärringar 😜 Bättre att vara för positiv och få förklara sig än tvärtom! Jag förstår i alla fall exakt vad du menar 😘😉

Svar: Tack min positiva vän 😜
Ja det stämmerså väl det du skriver.
Saknar din blogg 😍
annicaslivvidhavet.blogg.se

Nilla
2017-10-28 @ 15:35:35
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Du ska ju skriva så att det passar dig. Vill du lyfta det positiva så gör det. Jag blir glad varje gång jag ser att du orkar göra något du tycker är roligt ❤

Svar: Åh tack snälla du 😍 fast det är en balansgång tycker jag för jag vill ju att det ska komma fram hur handikappande den här sjukdomen egentligen är.
Kram
annicaslivvidhavet.blogg.se

ME alltidvila
2017-11-13 @ 05:00:33
URL: http://mealltidvila.blogg.se/

Det är så lätt att döma en sjuk människa och ärligt talat så kan jag med göra det. Skrev precis ett inlägg om just lite om detta... Vad får man göra som sjukskriven egentligen?! Ingenting enligt vissa... Detta är något man kan diskutera länge... Kramar

Svar: Det är nog speciellt svårt med oss som har osynliga sjukdomar.
För vi kan ju se helt friska ut när vi är ute bland människor och sen rasa ihop när vi är hemma.
Håller med dig, svårt ämne.
Kram

annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0