Lite ditt o datt

Nu var det visst ett tag sedan jag var här inne och skrev. 


Här är det lite berg o dalbana i måendet. 

Förra helgen var jag och maken på en liten utflykt och åt lunch. Efteråt tog vi en rullispromenad i det fina vädret och bland de fina husen. 

Sååååå härligt!

Det är ju rena sommarvärmen så här sent in i september. 

Sen var det vila som gällde några dagar. 

Lugnet har lagt sig nu och de här två veckorna har jag fått bra återhämtning. 

Jag har vilat mycket och varit ute på små rullispromenader här i mitt område. 

Jag gillar hösten när det börjar bli mörkt ute och vi kan tända ljus inne. Vi har även fått till en liten brasa. 
Inte för att det är kallt precis, men för mys faktorn. 

Igår hade vi 20 grader här på dagen. 
Helt galet 🤣

I natt blev det nästan ingen sömn över huvudtaget. 
Så jag blev jätteglad när makens väckarklocka  ringde och jag kunde gå ner och starta kaffemaskinen 😀
Den låter en del när den maler kaffet och jag vill ju inte väcka honom innan hans klocka ringer. 

Det är lite mysigt med dessa dagar för då kommer jag upp med kaffe till oss båda och så ligger vi o småpratar lite innan han måste gå upp. 😍
 
Insomnia är ett utav symtomen med ME/CFS,
men som tur är har jag inte så svår Insomnia. 
Ja, jag sover ju aldrig en hel natt men det är inte så ofta jag ligger vaken nästan en hel natt. 

Det finns de som har väldiga problem med detta och måste äta sömntabletter och ändå hjälper de dem inte helt o hållet. 

Så jag är ju lite lyckligt lottad 😍

Insomnia betyder att en person inte kan somna, eller sover ytligt och vaknar flera gånger per natt och är vaken längre stunder. 

Idag gick jag ut i min pysselstuga men fick gå in igen efter stund för jag mådde så illa. 
Men jag fick satt in lite papper i färgordning i min mapp. 
När jag gör kort har jag hur mycket olika papper och saker framme som helst. 
Sen är det inte så roligt att städa undan utan jag börjar på ett nytt kort i stället med nya papper. 
Hahaha 😂

Någon som känner igen sig? 😜

Men som sagt idag fick jag stoppat tillbaka nästan alla papper och igår fick jag städat undan saker och lagt tillbaka på sina platser. 

Fast undra hur länge det håller i sig. 
Tills nästa gång jag sticker in näsan där. 
😜

Jag har fått färdigt ett kort till men det kan jag inte visa här. 
Ni fattar va 😜

Nä nu är det Go natt här. 
Sover man inte på natten får man sova lite på dagen. 
😴😴😴

Ni får ha en Go dag 
Kram 

sara
2017-10-02 @ 11:12:44

Du tycker du är lite lyckligt lottad? Äh okej. Du är extremt lyckligt lottad. Du sover halvkasst ibland utan några sömnpiller. Det finns de som inte sover nästan något alls trots starka sömnpiller. OCH vad jag förstår genom att läsa andra ME-bloggar är det de som inte ens kommer ur sängen eller ut ur huset. Det gör ju du. du har familj. Du verkar lycklig trots allt. Så ja, du är lyckligt lottad. Sätt dig själv i lite perspektiv till andra...

Svar: Ja Sara, som jag skrev så är jag lyckligt lottad och det är jag extremt glad för.
Jag har oxå varit där när jag inte kommit ur sängen på dagarna, inte sovit alls på nätterna och inte kommit ut ur mitt hus.
Jag har haft släkt och vänner som har varit hos mig och passat mig för att jag har varit så dålig.
Jag har krupit in på toan legat där o kramat toastolen medans jag spytt och sen krupit tillbaka till min säng igen och många andra symtom.
Åkt ambulans ut o in på akuten m.m
Så ja, jag känner mig lyckligt lottad nu att jag jag har kommit in i en period där min ME/CFS är mycket bättre.
Har du oxå ME?
Det finns olika grader av ME allt från att vara säng bunden till att kunna jobba.
Och den kan gå i olika skov uppåt och neråt.
Sen är jag en positiv person och tänker på de positiva sakerna jag har gjort på en dag i stället för att fokusera på vad jag inte har orkat göra.
Det kan ju kanske uppfattas fel i min blogg då jag skriver mer om de positiva som jag gör på en dag.
Som att jag gick ut i min pysselstuga en stund, som igentligen var en kvart och sen låg i sängen i flera timmar.
Så visst har jag ett perspektiv på andra eftersom jag har varit där.

Tack för din kommentar Sara
Hoppas du får en go dag
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0