Åskan mullrar

Just nu ligger jag i sängen och lyssnar på åskan som har börjat mullra så där mysigt på håll. 

Det är jättemysigt förutom att jag mår så dåligt av oväder. 

Igår lyckades vi vara ute på sjön med ett par goa vänner till oss. 
Det var enda stället som fläktade o var lite svalare. 
Vi körde ut och åt och på vägen hem hamnade vi hos några vänner till våra vänner ute på en ö.  
Det var så trevligt. 
De bjöd på både mat o dryck och vi fick plocka massor med körsbär med oss hem. 
Härligt med sådana gästvänliga människor. 

Jag försökte säga några gånger att nu måste vi nog köra hem för himlen blev allt mörkare o mörkare. 
Men "appen" sa att det inte skulle regna förrän om två timmar. 
Fast det där med att appen styr vädret som de sa i sjölyckan på tv stämde ju så klart inte. 
Vi hann inte hem o lägga till innan himlen öppnade sig. 
Så vi kom hem som dränkta katter. 
😂😂😂😂
Fast regn gör inget bara det inte blixtrar. 

Så i dag blir det sängen som gäller. 
Värkig, utmattad, illamående och yrslig. 
Men jag hade kul igår och jag orkade vara med. 
Det är jag nöjd o glad för. 

Nu har maken börjat sin semester och är inne på sin tredje dag av fyra veckor. 
Vi har inte bestämt något men har lite idéer. 
Vi får ju ta en dag i taget och göra det jag orkar. 
Men vi behöver ju verkligen inte åka någonstans igentligen för vi bor ju vid havet. 
Och denna sommaren är ju helt fantastiskt.  
Men lite miljöombyte är ju alltid kul, så vi får se vad det blir. 

I förrgår strax innan åskan kom fick jag så fruktansvärt ont i min högra tå. 
Det var riktigt skrattretande när åskan kom o jag förstod varför. 
😂😂😂

Jag brukar ju känna av det i hela kroppen men då var det bara i en tå. 😂
Kroppen är allt faschinerande. 

Jag tror nog att när jag har en bra dag nu så orkar jag lite mer än förut. 
Den dagen alltså. 
Tror det i alla fall. 
Jag får avvakta o se längre fram. 

(null)

Kram kram 
❤️
 






Therese Åström
2018-07-18 @ 15:21:08
URL: http://tessiluskan.blogg.se/

Ja, vi har verkligen en toppensommar i år. Det låter som ni hade en härlig gårdag. Håller med om att sådana här varma dagar är det skönt att vara vid vattnet. Har också en riktig sängdag idag efter att ha varit och badat i måndags men ibland är det värt det.

Svar: Vad härligt att du oxå kom i väg o badade 😀
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0