Man måste vara frisk för att kunna vara sjuk

Men tänk om man ÄR för sjuk för att ens kunna leka frisk när man ska vara i kontakt med vården och försäkringskassan. 

Den gamla klyschan stämmer verkligen. 
Nu får nära o kära rycka in och hjälpa till och jag har den turen att ha sådana vid min sida ❤️❤️❤️

Två av mina vänner har suttit här som värsta advokater/jurister och letat fram domar där andra med samma besvär som jag har,  har fått rätt  mot försäkringskassan. 
En dom är nästan identisk med hur jag har det och där har förvaltningsdomstolen givit henne rätt mot fK. 
Så den och flertalet  domar ligger nu äntligen postade till fK ihop med min överklagan av sjukersättning. 
Och ett lite rättat läkarutlåtande, inte helt. 

Det här är heeelt galet!!!!

Det handlar inte längre om hur sjuk man är utan hur man enligt en domstol har rätt till sjukersättning. 
Vart är vårat samhälle på väg 😢

Nu är det bara att hålla tummarna på att detta går igenom. 

Jag är helt slut nu när detta är gjort. 
Fastän jag har haft hjälp med detta. 

Jag har ju varit tvungen att ha läkarkontakt själv och det har sannerligen inte varit lätt. 
Min läkare har glömt att skicka in läkarutlåtande , skrivit fel i det, glömt  skicka in min förlängda sjukskrivning till fK vilket nästan  resulterade i  att jag åkte ur fK.
Det var ren tur som gjorde att jag skulle kolla upp vilket datum jag var sjukskriven till. 
Vilket heller inte var rätt. 
 
Har blivit av med min goa handläggare på fk utan min vetskap. 
Haft samma i 7-8 år. 
Helt plötsligt hade jag en ny, men hon slutar om en vecka. 
Man undrar ju varför de ger mig till en som ska sluta, fast det bevisar väl hur fK fungerar. Eller???
När jag har haft inbokade telefonsamtal med min läkare har det dröjt flera dagar innan han ringt upp mig. 
Eller helt glömt att ringa upp mig överhuvudtaget. 
Vilket har resulterat i att jag dels har fått ha telefonen brevid mig hela tiden och på. 
Jag stänger ju alltid av den när jag inte orkar få meddelanden och sånt. 
Plus att jag måste ha i huvudet och ha nerskrivit vad det är jag ska säga. 
Sen har jag varit i kontakt med min vårdcentral via mail och telefon vilket inte är det lättaste. 
Men dem har varit jättegulliga mot mig som tur är. 
Kan tillägga att det  bl.a var hans glömska som gjorde att jag  behövde överklaga fK:s beslut. 

Nu börjar nästa jobbiga sak och det är att hitta en annan läkare. 
Denna gången skulle jag gärna vilja ha en som kan ME eller är villig att sätta sig in i den. 
Annars riskerar jag ju att få en som säger att jag är psykiskt sjuk eller som en sa " tycker inte du att det är dags att bryta detta trötthetsmönstret nu" . 
Att jag inte har tänkt på det själv 😱😡
Jag orkar ju inte ha kvar min läkare för han gör ju mig sjukare än jag behöver vara. 
Jag vill ju bara koncentrera mig på att bli bättre o bättre. 

Ha en go dag
Over and out 
😍

(null)
Myser i höstmörkret ❤️


Nilla
2018-10-30 @ 18:46:07
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Det är galet att man ska behöva vara så om sig och kring sig när man är sjuk när det enda man borde behöva lägga energi på är att må bättre. Kram

Svar: Ja visst är det. Och nu har kraschen kommit oxå som ett brev på posten.
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0