Vilodag nr. 2

Idag blir det en vilodag till efter besöket och marknaden.
Oftast är dagen efter jag gjort något hyfsad, enligt mina mått mätt alltså.
Men sen blir det värre dag två och framåt, allt upp till 5-6 dagar beroende på hur
mycket jag gjort.
Så just nu ligger jag under en värmefilt och väntar på att det värsta illamåendet
och yrslet skall lägga sig.
 
Jag är ju inte speciellt hungrig när jag är illamående så havregrynsgröten
gick inget vidare idag.
Men nu delar jag o Messi på kalla potatisar och det går bättre.
Alltså min lille goding är verkligen en vegetarian, han äter det mesta som
är vegetariskt som man inte tror katter skulle tycka om överhuvudtaget.
Som t.ex tomater, grapefrukt, jordgubbar m.m.
Ja han är ju inte helt vegetarian för häromdagen kom han hem med en stor trollslända
i munnen. Först fattade jag inte vad det var som sprattlade i munnen på honom 
det var små spröt som stack fram ur munnen på honom.
Men sen fick jag se en stackars fin trollslända. Jag försökte rädda den men den 
var redan så skadad att det inte gick.
Fyyyyy! då stod han inte högt i kurs hos mig kan jag lova.
Jag tycker faktiskt att han skall gå över till att bli 100% vegetarian.
 
 
Jag har sådana här söta änglakort som jag drar ibland och får
lite pepping av.
I dag blev det det här härliga kortet.
 
 
Tack för det, jag tror man kommer långt med humor faktiskt.
Det är nog det som räddar mig i många situationer.
Ibland får man skratta åt allt elände och då känns det faktiskt
bättre. 
Ja menar att deppar man ihop blir ju allting svart, grått och tråkigt.
Skrattar man blir det rött, orange och gult. Glatt och härligt.
Nu låter det väl som om jag bara skrattar bort min sjukdom och så försvinner den.
Men jag menar att man får försöka plocka fram det positiva och roliga och se
saker och ting från den ljusa sidan.
Man kan hitta många positiva saker om man är lite kreativ.
Visst skall man deppa ihop ibland också för annars stängs ju alla känslor inne
och byggs på tills man inte står ut längre, men man behöver ju inte fastna där.
 
Korten är ju så söta även på baksidan så jag blir glad av att bara titta på dem.
Här får ni se några fler positiva peppingord.
 
 
Hon som har målat dessa härliga bilder heter Katrin Skoglund och hon
gör även tavlor, kort och brickor m.m.
Här kan ni gå in och titta om ni vill.
 
Jag har även dessa morgonpeppingkorten också och där blev
det detta budskapet idag.
Tack för det ♥
 
 
 
Jag har lagt en bricka med mina pärlor på bredvid mig här på soffan och
tänkte att jag kanske kan ligga och pärla lite idag.
Messi passar dem så länge så ingen tar dem ;) 
 
 
 
Ha en bra dag och tänk positiva tankar
♥♥♥
kram kram 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0