Rocka sockorna! <3 <3 <3

I dag ligger jag och "rockar sockorna" på soffan  ;)
 
Det är ju så att en storasyster har startat ett evenemang som skall uppmärksamma sin systers sjukdom som är Down Syndrom.
Att det är helt okej att vara annorlunda.
Tänk att en sådan liten, liten kromosom har såå stor betydelse.
Hon har startat ett evenemang på facebook om att man har olika sockar på sig för att visa att det är helt okej att vara annorlunda.
 
"rockasockorna"
 
Hoppas att skolorna och förskolorna och arbetsplatserna tar och hänger på detta och pratar om att vara annorlunda och vad som igentligen är att vara "normal?" betyder.
Ta detta tillfället i akt att prata om mobbing överhuvud taget.
 
Tycker det är så hemsk med all mobbing som finns överallt och att det är så lätt att mobba eller hata på alla medier som finns idag. Facebook, instagram, twitter och vad mer som finns som jag (tanten) inte känner till.
 
Hoppas vi kan sprida lite ljus över dessa frågor i dag och i morgon som är Down Syndrom dagen. Förresten, det bästa hade väl varit 365 dagar om året >3 
Det känns skönt att även jag kan hjälpa till med något här från soffan.
 
Så jag ligger och rockar loss i dag ;) 
 
Här kommer en stor kram till alla er som känner sig Annorlunda .Ni är guld värda precis som ni är                  <3 <3 <3
 
Fast vad är normalt????? Vem bestämmer det????
 
 
 
Kram på er därute <3<3<3
Skickar lite kärlek här från soffan <3 
 
Det här är väl fint sagt tycker jag <3<3<3 
Tänk vad barn är kloka <3 
 
Gabriella
2015-03-20 @ 13:02:36

Fint skrivet mamma! Viktigt ämne att beröra. Här hemna rockar jag mina sockor också!

Svar: Tack min lilla goa dotter <3 Ja visst är det viktigt. Och jag är så stolt över dig att du också sprider detta. Du kommer bli en grym fröken som kommer sprida detta vidare :)
Rock on ;)
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0